«هفته وحدت» فرصتی برای انسجام و اخوت بین جامعه اسلامی است


«هفته وحدت» فرصتی برای انسجام و اخوت بین جامعه اسلامی است

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: هفته وحدت فرصتی برای انسجام، اخوت، ولایت و همبستگی است که باید بین تار و پود جامعه اسلامی ایجاد تا گامی رو به جلو در این مسیر برداشته شود.

حجت الاسلام هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هفته وحدت فرصت بسیار خوبی برای شکل گیری یک امت واحده اسلامی است و فرصتی برای شکل گیری امت مستضعفین عالم، به سبب اندیشه‌ها، سلایق، جریان‌ها و فرقه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: مداخله دشمن و افراد دنیا طلب و هوسران موجب ایجاد انشعاباتی در فضای اسلامی شده است، در هفته وحدت باید همه امت اسلامی در حول محوریت پیغمبر به یک جمعی برسند که بتوانند تشکیل یک امت واحده را با هم فریاد و دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: برای شکل گیری امت واحده، جریان پذیرش و نقش امام معصوم و امام عصر از یک طرف و آنچه ما در سیره و نگاه پیغمبر می‌بینیم باعث ایجاد ارتباط و اتصال بین آحاد مردم در جامعه اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام نظیری در ادامه صحبت‌های خود این نقش را بسیار ممتاز و تعیین کننده دانست و افزود: یکی از اقدامات اساسی پیامبر بعد از هجرت از مدینه به یثرب این بود که بین انصار و مهاجر عقد اخوت ایجاد کرد و هویت‌های جعلی و ساختگی مانند اهل مکه یا مصر را کنار زد و یک هویت واحد برای تمام مردم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با این روند شد که همه ما مسلمان هستیم، اظهار کرد: این هویت اصلی که در لوای حاکمیت دینی و پذیرش حاکمیت پیغمبر در جامعه اسلامی ایجاد شد، باید در هفته وحدت با رعایت تمام اضلاع و ابعاد، توسط مردم تمرین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصتی است که انسجام، اخوت، ولایت، همبستگی بین جامعه اسلامی و تاروپود این جامعه اسلام ایجاد شود که بتوانیم گام رو به جلو را در این مسیر برداریم، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در چند مرحله و در آخرین نوبت که در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس داشتند تاکید کردند که «ما برای اینکه از نفوذ دشمن نجات پیدا کنیم و بتوانیم محاصره دشمن را بشکنیم و به آرمانهای اسلام عزیز در آینده‌ای نزدیک برسیم باید زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام نظیری در ادامه با بیان اینکه زنجیره تواصی به حق و صبر بدان معنا است که احاد امت اسلامی در سراسر عالم نمی‌توانند نسبت به هم بی تفاوت باشند، متذکر شد: همه ما باید افق نگاه خود را شکل گیری امت واحده اسلامی و حزب مستضعفین عالم ببینیم.

وی افزود: هفته وحدت در هر سال فرصتی است که یک گام به جلو برداشته شود و راهکارهای مناسب و همیشگی برای ایجاد عمره، ارتباط و همبستگی بین آحاد مردم ایجاد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان بابیان اینکه در فضای جامعه شیعه، هفته وحدت معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد: جامعه شیعه به عنوان یک ساختار است، مانند همسایگان باهم، اهل یک محل باهم و باید این سوال مطرح شود که «آیا رابطه ما مانند رابطه مهاجر و انصار در زمان پیغمبر است و آیا نسبت به هم مواسات داریم»، «به فکر حل مشکلات هم هستیم یا از هم فاصله گرفته‌ایم» و «آیا با زندگی شهری و آپارتمان نشینی، همبستگی و انسجام درونی که باید در بین آحاد جامعه اسلامی وجود داشته باشد، وجود دارد یا بین ما فاصله افتاده است» و این همان هفته وحدت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!