طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری با تأمین اعتبار تکمیل می‌شود


طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی و هنری با تأمین اعتبار تکمیل می‌شود

اردبیل- مشاور وزیر و رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی طرح‌های فرهنگی – هنری نیمه‌تمام در کشور با تأمین اعتبار تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا برکت بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان اردبیل اظهار کرد: ۶ پروژه احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان اردبیل در دست اجرا است که تعدادی از این پروژه‌ها در ایام دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رویکرد و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم تأمین عادلانه و تقویت سبد فرهنگی خانوارها در اقصی نقاط کشور است، بر این اساس و به دستور مقام عالی وزارت بنای کار ما آن است که هر چه سریع‌تر مجتمع‌های فرهنگی و هنری در دست ساخت را به اتمام برسانیم.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون ۶ پروژه عمرانی این وزارتخانه از جمله مجتمع فرهنگی – هنری بزرگ شهر اردبیل و مجتمع‌های شهرهای کلور و هشجین در شهر خلخال، عنبران، نمین و شهرستان گرمی در حال اجرا هستند که تلاش می‌کنیم تعدادی از این طرح‌ها دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

برکت با بیان اینکه اکنون در سطح کشور حدود ۶۰۰ پروژه عمرانی داریم که بازسازی و بهسازی آنها دست کم به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: به رغم آنکه جدا بیش از ۳۰۰ طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد در کشور نیمه‌تمام است اما ۴۰ مورد از آنها طرح‌های ملی است و ۱۵ مورد از طرح‌های ملی مربوط به مجتمع‌های فرهنگی و هنری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرهای هشجین و کلور که از ۱۰ سال پیش به صورت نیمه‌کاره رها شده بودند هم اکنون هر کدام با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی از سوی اداره کل نظارت و ارزش‌سازی و هر کدام با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال در حال اجرا است که پس از تکمیل، برای تجهیز آنها اقدام خواهد شد.

مشاوره وزیر و رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با توجه به وعده مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، این پروژه تا ۲ ماه آینده در اختیار اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته و ما نیز برای تجهیز این مجتمع‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و در اختیار مردم منطقه قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش