182 قلم داروی تولیدی ایران در حوزه دام و طیور صادر می شود


182 قلم داروی تولیدی ایران در حوزه دام و طیور صادر می شود

قم- رئیس سازمان دامپزشکی کشور از صادرات ۱۸۲ قلم داروی تولیدی ایران در حوزه دام و طیور به کشورهای مختلف خبر داد.

به گزاش خبرگزاری مهر، سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با آیت الله اعرافی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های سازمان دامپزشکی متمرکز بر امنیت غذایی و کیفی بخشی تغذیه و تقویت امنیت روانی جامعه در حوزه غذاست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه کنی انواع بیماری‌های دامی را از دیگر وظایف این سازمان دانست و با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک میان دام و انسان وجود دارد، اظهار داشت: بخش اعظمی از عرصه بیو تروریست در حوزه دام تجلی می‌یابد و این مهم نشان دهنده اهمیت فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور است.

آقامیری بحث واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع بیماری و نیز رصد و پایش دام‌های کشور برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی را از دیگر عرصه‌های فعالیت سازمان دامپزشکی کشور توصیف کرد و یادآور شد: در حوزه کنترل و مبارزه موفق شده ایم تا در راستای ریشه کن سازی بیماری‌هایی چون؛ تب برفکی، هاری، طاعون نشخوارکنندگان، شاربن و آبله در کشور، به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

وی گستره بررسی امنیت غذایی در سازمان دامپزشکی کشور را از بهداشت خوراک دام تا سلامت غذای مصرفی مردم توصیف کرد و اذعان داشت: اعتماد مردم به امنیت غذایی در حوزه دام، محصول تلاش و مجاهدت تمام همکاران سازمان دامپزشکی کشور در حوزه‌های مختلف فعالیتی است.

سلامت مردم خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تأکید بر اهمیت رصد و بررسی امنیت و کیفیت نهاده‌های دامی وارداتی، سلامت مردم را خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و خاطرنشان ساخت: سازمان دامپزشکی کشور در حوزه پدافند غیر عامل، هوشیارانه بر تمام گذرگاه‌های نهاده‌های دامی وارداتی نظارت دارد.

آقامیری تمام دستاوردهای افتخارآفرین سازمان دامپزشکی کشور را مرهون برکات انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: حضور بیش از ۴۰ هزار دامپزشک عمومی، متخصص و پیرا دامپزشک در کشور از مفاخر نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۸۲ قلم داروی تولیدی ایران در حوزه دام و طیور به کشورهای مختلف جهان صادر می‌گردد، اظهار داشت: در سایه سار عنایات الهی و مجاهدت متخصصان حوزه دامپزشکی هم اکنون در مرز خودکفایی در حوزه تولید واکسن‌های تخصصی حوزه دام و طیور قرار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، جهاد دانشگاهی و تأسیس قرارگاه محرومیت زدایی را از جمله رویکردهای نوین سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد و یادآور شد: حضور دامپزشکان و همکارانمان در دورترین و صعب العبورترین نقاط کشور برای تزریق واکسن دام از جمله افتخارات سازمان دامپزشکی ایران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در حوزه جهاد تبیین و اطلاع رسانی بیماری‌های فراگیر دامی اقدامات ارزشمندی را خلق نموده است، اظهار داشت: در عرصه پژوهش، تحقیقات و فرایندهای آزمایشگاهی، پایه گذاری موضوعات دانش بنیان در حوزه دام و طیور را هدف گذاری نموده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز