سهم 91 درصدی حمل و نقل جاده ای در اعزام زوار اربعین امسال


سهم 91 درصدی حمل و نقل جاده ای در اعزام زوار اربعین امسال

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: اربعین امسال 91 درصد زوار از طریق حمل و نقل جاده ای، 5 درصد از طریق حمل و نقل ریلی و 4 درصد زوار از طریق حمل و نقل هوایی جا به جا شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس شهریار افندی‌زاده امروز در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی اظهار داشت: ستاد مرکزی اربعین وزارت راه و شهرسازی از اردیبهشت امسال آغاز به کار کرد همچنین ستاد حمل و نقل و سوخت یکی از ۱۷ ستاد ستاد مرکزی اربعین، فعال شد.

وی ادامه داد: از ۱۱ تا ۳۱ شهریور امسال سه و نیم میلیون زائر اعزام شدند و با احتساب سفر برگشت به هفت میلیون زائر خدمات رسانی انجام شد.
معاون حمل و نقل وزیر شهرسازی ادامه داد: اربعین امسال پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق، تمرچین ‌و ریمدان اصلی‌ترین پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین بودند.
وی با بیان اینکه از ۱۸ فرودگاه کشور اعزام زوار به نجف و بغداد انجام شد، گفت: همچنین قطار تهران به اهواز و خرمشهر و قطار شلمچه برای انتقال زوار در نظر گرفته شد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۳ میلیون زائر اربعین جابه جا شدند اما در سال ۱۴۰۱ میزان سه و نیم میلیون زائر جابه جا شدند.
وی گفت: امسال ۹۱ درصد جابه جایی زوار از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۵ درصد از طریق حمل و نقل ریلی و ۴ درصد از طریق حمل و نقل هوایی انجام شد.
وی اضافه کرد: اربعین امسال پایانه مرزی مهران با ۵۰ درصد و پایانه مرزی شلمچه با ۲۹ درصد بیشترین ورود و خروج زائر داشتند.
افندی زاده اضافه کرد: از هفتم شهریور اعزام‌ زوار شروع شد که اوج اعزام‌ها ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ شهریور امسال بود همچنین اوج برگشت زوار از ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه بود.
افندی زاده گفت: قرارگاه مرکزی اربعین را در سه بخش جاده‌ای، ریلی و هوایی ایجاد کرده بودیم و آماده‌سازی پایانه‌ها و همچنین بهسازی جاده ها هم در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به بهسازی ۱۳۰۴ کیلومتر محور منتهی به پایانه‌های مرزی گفت: در این باره ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مدت هشت هزار دستگاه در اختیار سفرهای اربعین قرار گرفت همچنین تلاش شد نرخ ۶ میلیون تومانی بلیت هواپیما در مسیر رفت و برگشت که تعیین شده بود تغییر پیدا نکند.
پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا