مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک


مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

تهران- امروزه روش‌های متعددی برای پوشش کف ساختمان وجود دارد. متریال متنوع موجب شده‌اند که هر ساختمان با یک پوشش ارائه شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه روش‌های متعددی برای پوشش کف ساختمان وجود دارد. متریال متنوع موجب شده‌اند که هر ساختمان با یک پوشش ارائه شود. اما در این بین پوشش‌های کف که طرفداران بیشتری دارند، پارکت و سرامیک هستند. اما کدام از این دو بهتر هستند، پارکت یا سرامیک؟ هر پوشش کف ممکن است دارای مزایا و معایبی باشد. به همین دلیل نمی‌توان به صورت مطلق گفت که کدام از این دو بهتر هستند. در حال حاضر فضاهای متعددی با استفاده از پارکت پوشش داده می‌شوند. این فضاها اغلب مسکونی، تجاری یا اداری هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که کاربرد وسیعی در کاربری‌های مختلف دارد.

اغلب کسانی که از سرامیک استفاده می‌کنند، بحث تنوع رنگ را مطرح می‌کنند. زیرا در تولید و ساخت سرامیک رنگ‌های متنوعی قابل استفاده است. برای تولید پارکت نیز از رنگ‌های کرم، نخودی، خاکستری روشن، قهوه‌ای روشن و تیره استفاده می‌شود. اما تنوع رنگی کمتری نسبت به سرامیک دارد. این پوشش در فصول سرد چندان سرد نیست، به همین دلیل اغلب افراد در مناطق سردسیر، نسبت به خرید پارکت اقدام می‌کنند.

نظر مردم درباره پارکت

پارکت لمینت یک پوشش مناسب برای ساختمان‌های مدرن است. ممکن است دوام این پوشش در برابر آب نسبت به سرامیک کمتر باشد. اما این پوشش دارای رنگ‌های گرم و دلنشین است. گرما و صمیمیتی که پارکت به فضا می‌دهد، توسط سایر پوشش ایجاد نمی‌شود. پارکت یا سرامیک می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای فضا باشند. در این جهت باید به نوع کاربری دقت شود. بیشتر مردم بر این عقیده هستند که پارکت برای فضای مسکونی کاربرد بیشتری دارد. زیرا میزان گرمای مورد نیاز در یک فضای مسکونی بیشتر از فضای تجاری است.

نظر مردن درباره پارکت به تناوب نسبت به سرامیک بهتر است. هر چند که بسیاری از افراد نیز از پوشش سرامیک برای تمامی فضاها استفاده می‌کنند. اما این نوع فضاها اغلب سرمای بیشتری را نیز تجربه خواهند کرد. به همین دلیل در صورت استفاده از آن باید سیستم گرمایشی بسیار قوی در فضا وجود داشته باشد.

مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

مزایای پارکت برای اتاق خواب

با توجه به وجود بخش‌های مختلف در ساختمان مسکونی، می‌توانیم از پوشش‌های متنوعی برای کف ساختمان استفاده کرد. البته بهتر است پارکت یا سرامیک به صورت تکی برای یک ساختمان به کار روند. زیرا در غیر این صورت بی نظمی در ساختمان ایجاد خواهد شد. در این قسمت به مزایای پارکت لمینت برای اتاق خواب خواهیم پرداخت. همانطور که می‌دانید فضای خواب یکی از بخش‌های مهم فضای مسکونی است و باید دارای پوشش کف، دیوار و سقف مناسب باشد. به گونه‌ای که از نظر آرامش و طراحی دچار خدشه نشود. به همین علت در این بخش مزایای پارکت را برای اتاق خواب ذکر خواهیم کرد.

  • قیمت مقرون به صرفه
  • ایجاد فضایی شیک و لاکچری
  • نظافت راحت
  • نگهداری آسان
  • نصب ساده
  • دارای طرح و رنگ متنوع
  • عایق صوتی
  • عایق حرارتی

با توجه به موارد ذکر شده، پارکت یا سرامیک برای این فضا انتخاب مناسبی هستند. اما میزان فروش پارکت لمینت نشان می‌دهد که این پوشش کاربرد بیشتری برای کف اتاق خواب دارد. برای جلوگیری از بروز عیب در این پوشش باید از انواع مناسب آن برای فضای خواب استفاده کرد. این نوع پوشش موجب جلوگیری از ایجاد خط و خش روی پارکت خواهد شد.

معایب پارکت

هر پوششی که برای کف استفاده می‌شود ممکن است دارای معایبی نیز باشد. مثلاً هنگام راه‌رفتن روی پارکت، ممکن است سر و صدای بیشتری نسبت به سرامیک ایجاد شود. به همین دلیل برای فضایی که باید آرامش داشته‌باشد، انتخاب مناسبی نیست. البته این عیب به تنهایی نباید معیاری برای خرید پارکت باشد. همچنین به مرور زمان و در اثر رفت‌وآمد ممکن است روی این پوشش خط و خش ایجاد شود. البته در انواع متنوع آن، این میزان از خط و خش متفاوت است. به این معنی که ممکن است برخی از انواع آن دچار این مشکل نشوند و برای فضاهای پر رفت و آمد طراحی شده‌باشند.

با توجه به قیمت پارکت می‌توان از انواع مقاوم آن در برابر خش استفاده کرد. اما خوشبختانه می‌توان قطعه آسیب‌دیده را جدا و یک قطعه جدید را جایگزین آن کرد. این پوشش دارای سطحی خشک و فت است. به همین دلیل در صورتی که فرد زمین بخورد، ممکن است آسیب ببیند. اما این خشکی در برابر سرامیک بسیار کم‌تر است. به طور کلی قیمت پارکت از سرامیک در برخی مواقع ممکن است بیشتر باشد. اما انتخاب مناسبی برای منازل مسکونی است. بهتر است در فضاهای پر رفت و آمد از پوشش سرامیکی استفاده شود. زیرا کمتر دچار خط و خش و آسیب خواهد شد.

پارکت بهتره یا سرامیک

با توجه به مطالب ذکرشده نمی‌توان گفت که که پارکت یا سرامیک را خریداری کنیم. با توجه به اینکه هر پوششی دارای مزایا و معایبی است، نمی‌توان به طور دقیق گفت که پارکت بهتره یا سرامیک! در نتیجه باید به نوع کاربری فضایی که قصد داریم کف آن را پوشش دهیم، دقت شود. در حال حاضر برای پوشش فضاهای تجاری بیشتر از سرامیک استفاده می‌شود. زیرا دوام آن نسبت به سایش و خط و خش از پارکت لمینت بیشتر است.

پارکت برای فضای مسکونی بیشتر توصیه می‌شود. این پوشش موجب ایجاد صمیمت در فضای زندگی خانوادگی می‌شود و یادآور طبیعت است. رنگ‌های طبیعی این پوشش می‌تواند فضا را جذاب‌تر کند. اما سنگ و مشتقات آن نشان‌دهنده سردی هستند و فضا سردتر از آنچه که هست، به نظر می‌رسد. پارکت پوشش مناسبی برای فضاهای مرطوب نیست. مثلاً آشپزخانه نباید با این پوشش اجرا شود. زیرا این کفپوش را تنها می‌توان با استفاده از طی مرطوب تمیز کرد. اما در آشپزخانه امکان ریزش رطوبت و آب وجود دارد. همین امر می‌تواند موجب ایجاد آسیب به پارکت شود.

بدی‌های پارکت به نسبت سرامیک

شاید بتوان گفت که پارکت یک پوشش مناسب برای فضاهای مسکونی است. پارکت یا سرامیک هر دو به صورت مشترک برای فضای مسکونی کاربرد دارند. به جرأت می‌توان گفت که تنها بدی پارکت نسبت به سرامیک، ایجاد خط و خش است. اما این مشکل نیز در انواع مرغوب این پوشش برطرف شده است. همچنین میزان مقاومت آن در برابر رطوبت کم‌تر از سرامیک است. برای خرید پارکت می‌توانیم از طریق سایت و به صورت آنلاین اقدام کنیم. بهتر است برای بخش آشپزخانه از پوشش سرامیکی استفاده شود. زیرا این فضا در معرض رطوبت قرار دارد و پارکت انتخاب مناسبی برای این بخش نیست.

امروزه در خانه‌های مدرن اغلب از پارکت لمینت برای پوشش کف استفاده می‌شود. این پوشش در خانه‌های لاکچری و شیک بیشتر دیده می‌شود. زیرا که یادآور چوب و طبیعت است. در نتیجه گران‌قیمت‌تر به نظر خواهد رسید. معمولاً دوام و پایداری این پوشش بسیار زیاد است. به طوری که تا سال‌ها نیازی به تعویض یا تعمیر آن وجود ندارد. به همین علت پوشش مناسبی برای کف ساختمان مسکونی است.

در سایت دکورآفیس نمونه‌های متنوعی از این پوشش با طرح‌های مختلف قرار داده‌شده است. برای خرید پارکت می‌توانید به بخش فروشگاه مراجعه کنید و پوشش مناسب را انتخاب کنید. طرح و رنگ اغلب برگرفته از چوب‌های موجود در طبیعت است و برای طراحی از طبیعت الهام گرفته‌می‌شود. قبل از هر چیز باید به نوع طراحی و دکوراسیون داخلی یک فضا دقت کرد. سپس با توجه به نوع طراحی، پوشش مناسب برای کف انتخاب کرد. اغلب طراحان نیز با توجه به نوع طراحی، از انواع پارکت برای پوشش کف استفاده می‌کنند. این پوشش انتخاب مناسبی برای خانه‌های مدرن امروزی است و کاربرد بسیار زیادی در فضاهای مسکونی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای استعلام موجودی و مشاوره رایگان خرید پارکت با شماره تماس ۰۹۱۰۴۹۶۲۵۲۷ تماس حاصل فرمائید و یا مستقیماً به وب سایت دکورآفیس مراجعه نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت