اجرای 2950 نفر روز تبلیغ دینی به مناسبت هفته وحدت در اردبیل


اجرای 2950 نفر روز تبلیغ دینی به مناسبت هفته وحدت در اردبیل

اردبیل- رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از اجرای ۲ هزار و ۹۵۰ نفر روز تبلیغ دینی در هفته وحدت خبر داد و گفت: ۵۹۰ نفر روحانی به مناطق مختلف اردبیل اعزام شدند.

حجت‌الاسلام انور قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) در سخنانی اظهار کرد: مبلغان در هفته وحدت تلاش می‌کنند تا با حضور در روستاها و مناطق شهری، محورهای وحدت مسلمانان و لزوم عمل به این امر را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل با بیان اینکه هفته وحدت هفته همدلی شیعیان و سنی‌ها و تمام آزادی خواهان جهان است، گفت: در گرامیداشت این هفته در مساجد استان برنامه‌های سخنرانی و جشن و سرور برگزار می‌شود تا مردم با سیره و سنت رسول خدا (ص) و امام جعفرصادق (ع) و نیز معارف اسلامی بهتر و بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز امت واحده اسلامی خواند و تلاش برای ایجاد همگرایی و تقریب بین مذاهب اسلامی و پرهیز از هرگونه رفتارهای تنش‌زای قومی و مذهبی را امری ضروری دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در خصوص اهداف این برنامه فرهنگی و تبلیغی گفت: در عصر کنونی شناساندن فضائل و خصوصیات حضرت رسول اکرم (ص) بهترین راه برای نجات جوانان از بحران هویتی و یافتن الگوی مناسب زندگی برای آنها است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اعزام خواهران مبلغه در هفته وحدت به مدارس و مساجد اظهار داشت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت مراسم سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان و دختران دانش‌آموز نیز با حضور خواهران مبلغه در مدارس و مساجد برگزار می‌شود.

بصیرت افزایی و تبیین مسائل روز جامعه محوریت برنامه‌های هفته وحدت

حجت الاسلام قاسمی خاطر نشان کرد: در برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت ۵۹۰ روحانی و مبلغه در قالب ۲ هزار و ۹۵۰ نفر روز تبلیغ دینی با اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل همکاری می‌کنند.

وی با قدردانی از علمایی که در حوزه تقریب مذاهب منطقه فعالیت می‌کنند، نقش آنان را در مسیر تقریب و هم‌گرایی دینی جامعه، نقشی کلیدی و بی بدیلی برشمرد و افزود: فعالیت روحانیون در بصیرت افزایی، تبیین مسائل روز جامعه و تربیت دینی و اخلاقی جامعه بخصوص نسل جوان با پرهیز دادن آنان از فرقه گرایی و تقویت روحیه اخوت و برادری دینی حائز اهمیت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: در برنامه اعزام مبلغان دینی سعی داریم ابعاد مختلف زندگی پیامبر (ص) و تطبیق آن با ابعاد مسائل روز جامعه را به زبان جوانان تبیین و انتقال دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل