بیش از 400 مرکز درمانی موقوفه در سطح کشور فعالیت می‌کند


بیش از 400 مرکز درمانی موقوفه در سطح کشور فعالیت می‌کند

رشت- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی موقوفه در سطح کشور گفت: بسیاری از بیمارستان‌های شهرهای بزرگ موقوفه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه فرهنگ وقف قبل از اسلام نیز وجود داشته است، اظهار کرد: فرهنگ وقف در رشد علمی جامعه که مقدمه رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است، نقش مؤثری ایفا می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه عمده رویکرد ما در بحث وقف فرهنگی است، افزود: گیلان جز طیف الف در حوزه وقف است و تعداد موقوفات در استان قابل توجه است و از لحاظ تعداد امامزادگان نیز سومین استان کشور است.

وی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه در حوزه بهداشت و درمان است لذا اولویت ما در ترویج فرهنگ وقف بین مردم، معطوف به این مورد است، بیان کرد: در استان گیلان، دو موقوفه درمانی در لاهیجان و لشت نشا فعالیت دارد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی موقوفه در سطح کشور گفت: بسیاری از بیمارستان‌های شهرهای بزرگ موقوفه هستند اما همچنان در بسیاری از مناطق نیاز به احداث مراکز درمانی جدید داریم لذا خیران می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نحوه اجرای وقف مشارکتی تصریح کرد: در این گونه وقف، پروژه‌ها توسط اداره اوقاف تعریف می‌شوند و افراد می‌توانند به اندازه توان خود در این پروژه‌ها سهیم شوند.

وی با بیان اینکه طرح شمیم خدمت در ۴۵۰ امامزاده کشور اجرا شده است، افزود: رویکرد این طرح در گیلان برای بحث قالیبافی، خیاطی، گلیم، پخت نان، آموزش مهارت و صدور گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای کارآموزان بوده است.

حجت الاسلام عادل با اذعان بر اینکه وقف محدودیت موضوعی ندارد و هر چیزی که عقلا رجحان دارد می‌تواند وقف شود، ادامه داد: بعد از شهادت شهید فخری زاده، یکی از کشاورزان یک زمین شالی به همراه شالیکوبی خود را برای تقویت انرژی هسته‌ای وقف کرد لذا موضوعات مختلفی به ویژه در حوزه جوانان مستعدی که امکانات ندارند وجود دارد که می‌تواند مورد توجه واقفان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از اقدامات اوقاف در حوزه آموزشی را تهیه بسته‌های مهر تحصیلی عنوان کرد و ابراز داشت: اشتغال، ازدواج، تهیه مسکن و جهیزیه می‌تواند جامعه را به سمت توسعه سوق دهد و وقف در این حوزه‌ها نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه سند ملی زیارت توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد، افزود: این سند به رشته تحریر درآمده و پیش نویس آن تقریباً آماده است و قرار است برای تقویت گردشگری مذهبی در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر، بیش از ۶۰ هزار اثر در فضای مجازی توسط اوقاف تولید شده است، افزود: ۳۰۰ نفر از مبلغان سازمان اوقاف در امامزاده‌های کشور فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارند و فعالیت‌های ما در پیام رسان ها علاوه بر جنبه اطلاع رسانی، جنبه برنامه فرهنگی و مذهبی نیز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول