انعقاد تفاهم نامه میان کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی خوزستان


انعقاد تفاهم نامه میان کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی خوزستان

اهواز- تفاهم نامه میان کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی خوزستان در راستای ایجاد و توسعه اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند با تکیه بر استعداد نسل جوان و ظرفیت علمی این استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه تفاهم نامه میان کمیته امداد خوزستان و سازمان بسیج سازندگی استان در راستای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع برای ایجاد و توسعه اشتغال برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند با تکیه بر استعداد نسل جوان و ظرفیت علمی این استان منعقد شد.

«جمال شیبه» مدیرکل کمیته امداد خوزستان در این آئین بیان کرد: تعامل و همکاری مشترک برای ایجاد و توسعه حداقل ۴ هزار فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت امداد استان و نیازمندان ۵ دهک پایین درآمدی جامعه با رویکرد رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی با استفاده حداکثری از منابع امکانات بسیج و کمیته امداد از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

وی افزود: انجام اقدامات به منظور ارتقای دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف در قالب آموزش‌های کسب و کار، استعدادیابی و امکان سنجشی شغلی و تأمین تسهیلات کم بهره و قرض‌الحسنه برای ایجاد و توسعه اشتغال در قالب الگوهای هدایت شغلی و راهبری، همکاری در بازاریابی و بازارسازی و فروش تولید مجریان طرح‌های اشتغال، ارائه بسته‌های تشویقی کاریابی برای استخدام و به‌کارگیری گروه‌های هدف کمیته امداد نظیر مؤسسات کاریابی پرداخت بیمه سهم کارفرما و تسهیلات کارفرمایی و… از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا در زمینه محرومیت‌زدایی، اشتغال و تولید توفیقات قابل توجهی حاصل شود، گفت: پس از تجربیات موفق همکاری مشترک گذشته در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، درمان، مسکن و… امروز شاهد نتایج همکاری‌های کمیته امداد و بسیج در فاز جدید در زمینه اشتغال هستیم.

سرهنگ «یونس زبیدی» مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در این آئین اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف دستیابی کارجویان به ویژه جوانان مددجو و نیازمند به اشتغال پایدار و کارآفرینی امضا شده و امید است بتوانیم با مجموعه کمیته امداد این هدف را محقق کنیم.

وی در ادامه آموزش را محور اصلی توسعه و کسب و کار دانست و افزود: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی در اختیار کارآفرینان و مددجویان قرار می‌گیرد تا علاوه بر آموزش نیز کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

سرهنگ زبیدی، هدف از ارائه تسهیلات اشتغال‌زا را حمایت از کارجویان و ایجاد مشاغل برشمرد و گفت: ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری سازی، آغاز کسب و کارهای دانش بنیان، ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو