2078 زنجانی موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند


2078 زنجانی موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند

زنجان-رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: به ۲۰۷۸ نفر در استان که موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند ۹۲میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان وام پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو با اشاره به روند ثبت‌نام در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان، افزود: از ۱۲ خردادماه امسال تا ۲ مهرماه حدود ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه saman.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

وی جمعیت خانوار ثبت‌نام شده را ۳۳ هزار و ۹۷۳ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا ۳۹۲۰ نفر واجد شرایط برای اخذ تسهیلات شدند و تا ۲ مهرماه هم برای ۲۰۷۸ نفر بیش از ۹۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۲۷ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و ۳۵۲۱ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند، افزود: ۱۲۵۱ نفر نیز توسط سامانه ثبت‌نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو تصریح کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال‌جاری برای متقاضیان واجد شرایط در شهر زنجان ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌های استان ۳۰ میلیون تومان است.

وی همکاری شبکه بانکی در استان زنجان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مطلوب اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ادامه دارد و زنجانی‌های فاقد مسکن (مستاجر) در این سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: سقف تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

کردلو خاطرنشان کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و نیز دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از اول فروردین‌ماه امسال بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.‌

گفتنی است، طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ثبت‌نامی، تا پایان سال گذشته ۳۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین