نرخ بیکاری در اصفهان 12.3 درصد است / مهاجرت عامل اصلی


نرخ بیکاری در اصفهان 12.3 درصد است / مهاجرت عامل اصلی

اصفهان - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال ۱۲.۳ درصد اعلام شده که متأسفانه رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته دارد.

میثم مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر کارفرمایان در استان اصفهان با مشکل کمبود نیروی کار کارگری رو به رو هستند، اظهار داشت: برخی از واحدها برای جبران کمبود نیرو استفاده از اتباع خارجی را در دستور کار دارند که دچار مشکلاتی نیز هستند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل استفاده از اتباع غیر مجاز در واحدهای تولیدی استان اصفهان و به ویژه سنگبری‌ها و تولید آجر برگزاری جلسه هماهنگی را در دستور کار داریم، ادامه داد: برای این امر جلسه‌ای را با حضور نمایندگانی از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، از اداره کار، اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی، کارگران و کارفرمایان برگزار خواهیم کرد و به مشکلات رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه نرخ بیکاری استان اصفهان را ۱۲.۳ اعلام کرد و ابراز داشت: متأسفانه نرخ بیکاری در استان اصفهان رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: علت افزایش نرخ بیکاری مهاجرت است که منجر به افزایش میزان تقاضای کار و کاهش تولید فرصت شغلی است.

مداحی ادامه داد: از دیگر دلایل افزایش سن بیکاری مهاجرت اتباع به استان است و باید توجه داشت که بیشترین جامعه بیکاری استان از ۱۵ تا ۳۵ سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق