3000 تن میگو از مزارع گلستان برداشت شد/ کمبود مراکز عمل آوری


3000 تن میگو از مزارع گلستان برداشت شد/ کمبود مراکز عمل آوری

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان از برداشت سه هزار تن میگو در استان خبرداد و گفت: حدود ۲۰۰ تن محصول باقی مانده که تا ۲۰ مهرماه برداشت خواهد شد.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از بیماری‌های خطرناک ویروسی برای میگو بیماری لکه سفید بوده که در سال ۹۸ در گلستان اتفاق افتاد اما امسال برای سومین سال است که این بیماری را نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان بیان کرد: در ۲۰ شهریور در چند استخر شاهد تلفات بودم که با انجام نمونه گیری و آزمایشات، بیماری لکه سفید رد و مشخص شد که کاهش دما و پایین آمدن سیستم ایمنی میگوها علت این تلفات بوده است.

وی در خصوص میزان تلفات هم توضیح داد: در حدود هشت الی ۱۰ استخر این موضوع اتفاق افتاد که تناژ محصول از این سه تن به ۲.۵ تن کاهش یافت.

کاووسی اضافه کرد: شروع فصل کشت میگو از ۱۵ اردیبهشت ماه بوده و صید هم از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون مشکلی در زمینه عمل آوری میگو نداشته‌ایم، گفت: کمبود ظرفیت مراکز عمل‌آوری و سردخانه در استان داریم که با استفاده از تونل انجماد کشتارگاه‌های طیور این نقیصه را برای امسال برطرف کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: هم اکنون سه هزار تن میگو از مزارع گمیشان برداشت شده و حدود هشت درصد از استخرها (با ۲۰۰ تن محصول) باقیمانده که برداشت تا ۲۰ مهرماه به اتمام خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول