فعالیت 17 هزار مسجد اهل سنت در ایران


فعالیت 17 هزار مسجد اهل سنت در ایران

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بیش از ۱۷ هزار مسجد در کل کشور داریم و به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی مدارس اهل سنت و تعداد طلاب و روحانیون هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی یکشنبه شب در نشست به علمای اهل سنت و اهل تشیع کردستان در سنندج اظهار کرد: دوست صادق دارای علائمی است که باید باطن و ظاهر وی یکی باشد و آبروی شما آبروی اوست.

وی افزود: دوست واقعی کسی که اگر صاحب مال و قدرت شد شما را فراموش نکند، برای برآورده شدن کار شما تمام تلاش خود را می‌کند و تو را در هنگام سختی‌ها رهایت نکند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: تاکنون با ۳۵۰ نفر از ماموستایان در منازلشان دیدار کردیم و از نزدیک با نظرات و ایده‌های آنها آشنا شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: از نخبگان جامعه به ویژه روحانیون انتظار می‌رود که اقدام به انتشار بیانیه‌های هیجانی و بدون منطق نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور ۳۲۰۰ نماز جمعه اهل سنت برگزار می‌شود و ۱۷ هزار مسجد در کل کشور داریم و به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی مدارس اهل سنت و تعداد طلاب و روحانیون هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: در طول چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی شاهد احداث ۴۰۰ دانشگاه در مناطق اهل سنت کشور بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: علما، روحانیون، مغازه داران، اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه را تهدید می‌کنند که ابراز عقیده نکنند اما به این گروهک‌ها اعلام می‌کنیم که دست سر از مردم بردارید تا خودشان انتخاب کنند و آنها را تهدید نکنید.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه‌های دیکته شده و حرف‌های نسنجیده‌ای که بوی اندیشه ورزی از آنها به مشام نمی‌رسد راه به جایی نخواهد برد و اگر جوان ما اعتراض دارد به اجانب هیچ ربطی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: کسی که اسلحه می‌کشد و کار کور می‌کند اگر اهل مبارزه است بیاید لب مرز با نیروهای رزمی ما بجنگد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج