نیازمند برنامه های کلان اقتصادی برای جهش هستیم


نیازمند برنامه های کلان اقتصادی برای جهش هستیم

بابلسر-سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و رئیس شورای هماهنگی خانه دیپلماسی ایران گفت: برای جهش و رشد در بخش های مختلف نیازمند برنامه های کلان و دیپلماسی اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست بعدازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت رسانه‌ها،، اطلاع رسانی و آگاهی مردم را تعیین کننده دانست و گفت: نیمی از جمعیت از کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و باید برنامه ریزی اساسی برای آن داشته باشیم.

وی اشتغال جوانان، مسکن را ازجمله نیازهای جوانان بیان کرد و گفت: متوسط مسکن در ژاپن به ازای هر نفر از اعضای خانواده هفت متر بود و ما باید با توجه شرایط کشور مسکن مورد نیاز جوانان را فراهم کنیم.

وی با اظهار اینکه لازم نیست در ابتدای کار مسکن مجلل وتشریفاتی برای جوانان داشته باشیم، تأمین حداقلی را مناسب دانست و گفت: ازدواج از دیگر دغدغه‌های جوانان به شمار می‌رود و بسیاری از نگرانی‌های جوانان در این بخش است.

مهمانپرست افزود: وقتی نیمی از جمعیت جوانان هستند باید برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم تا جهش بزرگ را در شاهد باشیم و اگر طراحی مناسبی نداشته باشیم، مشکلات بیشتر می‌شود.

مدیرکل اسبق فرهنگی وزارت امور خارجه یادآور شد: برای جهش بزرگ نیازمند برنامه هستیم و برای جهش و رشد یک کشور، نیازمند طراحی کلان در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است.

وی با تاکید براین که بهتر است طراحی‌ها را در آموزش و پرورش تغییر دهیم و بازنگری کنیم، افزود: به عنوان در زمینه خدمت سربازی می‌توان طراحی را ارائه کرد تا افرادی که تمایل ندارند بتوانند آن را خریداری کنند و این طرح سبب می‌شود تا دغدغه ۷۰۰ هزار نفر جوان رفع شود.

وی با تاکید برین که در طرح جامع باید به تمامی بخش‌ها توجه شود، گفت: وضعیت و ساختار اقتصادی کشور جالب نیست زیرا متکی به اقتصاد دولتی هستیم.

مهمانپرست با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی نیازمند رهبر است، تغییرات ساختاری برای تحقق دیپلماسی امری مهم است، افزایش دانش فعالان اقتصادی را ضروری دانست و گفت: ما نیازمند تخصص و مهارت جدید هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی