مقاوم سازی 4500 واحد مسکونی در استان زنجان شروع شده است


مقاوم سازی 4500 واحد مسکونی در استان زنجان شروع شده است

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: مقاوم سازی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان شروع شده و تا به امروز دو هزار و ۴۰۰ واحد تمام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر به مسکن روستایی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن مکلف است ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته مقاوم سازی چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شروع کردیم و تا به امروز دو هزار و ۴۰۰ واحد تمام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است، ابراز داشت: همکاری بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در استان بسیار خوب است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امسال پنج هزار واحد سهمیه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان است.

خواجه‌ای به مشکلات موجود در اجرای پروژه‌های تعریف شده برای بنیاد مسکن اشاره کرد و ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند همفکری مسئولان است.

وی به حذف اجرای پروژه‌های بهسازی واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در قوانین ابلاغی از سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: با این قانون حتی نمی‌توان هزار واحد هم اجرا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان بیان داشت: در این راستا تضمین زنجیروار، سبز بودن بند (ج) نادیده گرفتن سند مالکیت و سابقه سکونت پنج سال این پروژه‌ها هم در قوانین جدید حذف شده و در این میان پرونده بیش از سهمیه ۵ هزار واحدی واحدهای مسکونی نیازمند بهسازی برای ارائه به بانک در راستای اخذ تسهیلات است ولی با قوانین جدید ابلاغی حتی یک هزار واحد را هم نمی‌توان معرفی کرد.

خواجه‌ای تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه شورای مسکن قرار بود به جای ماده ۴۱ قانون بیمه از ماده ۴۰ استفاده شود ولی این مصوبه اجرا نمی‌شود و براساس مصوبه، اخذ هزینه بیمه کارگران قرار بود به جای حین اجرای پروژه در زمان اخذ پروانه ساختمان از پیمانکاران دریافت شود که عملیاتی نشده است.

وی افزود: بیش از هزار و ۲۰۳ واحد مسکونی شروع شده توسط بنیاد مسکن در استان زنجان داریم و این تعداد واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر و به اضافه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان افزود: هزار و ۴۰۳ واحد زمین جدید تأمین شده و واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶ هزار و ۶۱۴ متقاضی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»