بررسی 30 هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری در فارس


بررسی 30 هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری در فارس

شیراز - معاون گردشگری استاندار فارس گفت:۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه های بزرگ و ده هزار میلیارد ریال پروژه های خرد گردشگری در کارگروه رفع موانع بررسی شده که اشتغال دو هزار نفری را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ‌زاده ضمن اشاره به پیگیری برای تغییر ساختارهای این معاونت گفت: سازمان استخدامی کشور به جهت جایگاه ویژه استان فارس با بیش از سه هزار اثر تاریخی و ۱۴۲۰ امام زاده واجب التکریم که بالاترین ظرفیت ملی در حوزه گردشگری را در سطح کشور داراست با تغییر ساختارها موافقت کرد و استان فارس تنها استان کشور محسوب می‌شود که عنوان گردشگری به این معاونت افزوده شد و این نشان از اهتمام ملی برای ارتقا استان فارس در حوزه گردشگری است.

وی تشکیل ستاد تسهیلات سفر و ستاد اعیاد و برنامه ریزی به مناسبت‌های ملی در راستای توسعه و رونق گردشگری را یکی از موارد خدمات رسانی این معاونت برشمرد و افزود: امسال ستاد تسهیلات سفر استان فارس جایگاه برتر کشوری را کسب کرد و جا دارد از زحمات فرمانداران عزیز که نقشی مهمی در این باره داشته اند قدردانی شود.

معاون استانداری فارس همچنین گفت: با تغییر شاخص‌های ارزیابی فرمانداران در شورای معاونین استانداری فارس، مقرر شد اگر در این دولت ظرفیتی را که فرمانداران عزیز لازم است برای توسعه شهرستان و احصا ظرفیت‌ها ایجاد کنند در حد مطلوب نباشد عملکردها مورد بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت.

فرخ زاده با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های بررسی عملکرد فرمانداران موفق استان، همکاری در جهت احصا و رفع موانع پروژه‌های گردشگری است، گفت: با توجه به ناکافی بودن منابع آبی استان برای ارتقا کشاورزی و صنعت، راه نجات اقتصاد استان، ارتقا سطح گردشگری و زیارت استان است لذا فرمانداران عزیز تلاش کنند در این حوزه‌ها ورود کرده و جایگاه شهرستان خود را ارتقا دهند.

وی از همکاری فوق العاده اداره امور اراضی در رفع موانع پروژه‌های گردشگری خبر داد و گفت: بیست هزار میلیارد پروژه‌های بزرگ مقیاس و ده هزار میلیارد ریال پروژه‌های خرد در این معاونت در کارگروه رفع موانع بررسی شده که اشتغال بالای دو هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در پی دارد.

نایب رئیس شورای عالی توسعه گردشگری فارس با اشاره به تصمیم مدیران ارشد استان مبنی بر برگزاری یک جشن در خور شأن شیراز برای امسال، گفت: مردم نیازهایی دارند که باید به آن پرداخته شود و با ایجاد جایگزین‌های مناسب فرهنگی شاهد آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌های اعتقادی مسائلی نیست که در آن سهل انگاری و مماشات شود و لازم است فرمانداران با همکاری شهرداری‌ها نسبت به برگزاری اعیاد اسلامی و آذین بندی شهرها به بهترین و زیباترین شکل تلاش کنند.

فرخ‌زاده با تاکید بر زیبا برگزار کردن مراسم فرهنگی گفت: مردم باید تفاوت مراسم شادی و عزاداری را حس کنند و نیاز است در این زمینه خلاقیت و نوآوری به خرج داده و نسل جوان را با فرهنگ‌ها و آئین اصیل بومی آشنا کنیم.

وی به برگزاری برنامه‌های ویژه ایام هفته وحدت اشاره و اضافه کرد: راه اندازی کاروانهای سطح شهر، جشنواره‌های خوداشتغالی، کوه پیمایی، نشست‌های تقریب مذاهب و برنامه‌های این چنینی با دعوت از صدا و سیما می‌تواند در این ایام اجرا و به ویژه در شهرستان‌های دارای جمعیت اهل تسنن موجب همدلی و وفاق گردد.

معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین با اشاره به طرح مسجد محوری، مسجد را محل همه خوبی‌های عالم دانست و بر استفاده از همه کارکردها و ظرفیت‌های مساجد تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»