وجود اختلاف بین اقشار و مذاهب موجب از بین رفتن فرصت ها می شود


وجود اختلاف بین اقشار و مذاهب موجب از بین رفتن فرصت ها می شود

شیراز - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: وجود اختلاف بین اقشار و مذاهب مختلف در جامعه منجر به فروپاشی و از بین رفتن فرصت ها و تبدیل آنها به تهدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل محبی پور همزمان با هفته وحدت در جمع علمای شهرستان خنج افزود: وحدت، یکی بودن و در کنار هم بودن باعث حیات، زندگی و موفقیت است و موفقیت برای کسانی که دل در گرو دین و وطن دارد خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: امروز مردم در ایران اسلامی به همه ثابت کردند که حول محور اسلام شکل گیری وحدت و تحقق اتحاد شدنی است. او اظهار داشت: در بین گروه‌های مختلف مذهبی و مسلمان، آنقدر اشتراکات به وفور وجود دارد که اختلافات و تفاوت‌ها اصلاً قابل توجه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس بیان کرد: وجود برخی اختلاف نظرها در ادیان و حتی در میان علمای مذاهب استثنا نیست اما مهم این است که حول محورهای وحدت شناخته شده دور هم جمع شویم و مسیر دین را تعریف و حرکت کنیم.

محبی پور گفت: وقتی نبی (ص)، قبله، کتاب، راه و رسم زندگی و آموزه‌های دینی برای ما یکی است، هیچ دلیلی برای اختلاف در گفتار و رفتار ما در جامعه وجود ندارد و وقتی که این زیبایی‌های وحدت در کنار وطن قرار می‌گیرد، الزام آن در ایران اسلامی بیشتر نیز می‌شود.

وی، جنوب استان فارس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب الگوی وحدت اسلامی دانست و افزود: امسال در مجموعه استانداری و دفتر امور اهل سنت این اراده شکل گرفته که جشن‌های هفته وحدت را تا جایی که می‌شود فراگیرتر کنیم و این جشن‌ها در ۱۲۰ نقطه شهری استان فارس برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟