لزوم نظارت مستمر بر قیمت‌ها در تنگستان/ جریمه‌ها بازدارنده باشد


لزوم نظارت مستمر بر قیمت‌ها در تنگستان/ جریمه‌ها بازدارنده باشد

بوشهر- فرماندار شهرستان تنگستان با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر قیمت‌ها در این شهرستان گفت: انتظار می‌رود جریمه‌ها بازدارنده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان تنگستان اظهار داشت: تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نظارت و بازرسی مستمر بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای ارائه مطلوب خدمات به شهروندان و کسب رضایت آنان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای ممانعت از افزایش غیر قانونی قیمت‌ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

فرماندار تنگستان اظهار داشت: اعضای ستاد تنظیم بازار نسبت به انجام وظایف خود (با توجه به شرح وظایف) در حوزه تنظیم بازار اهتمام جدی ورزند و کارها را به نحو مطلوب نظارت کنند.

لزوم جلوگیری از گران‌فروشی

وی افزود: در راستای جلوگیری از گران‌فروشی و سایر تخلفات توسط صنوف، دستگاه‌های ذیربط با بازرسی‌های محسوس و غیر محسوس نظارت کامل داشته باشند.

لطفی بیان کرد: اصنافی که در زمینه‌های گران‌فروشی و … تخلف کرده‌اند پس از تشکیل پرونده توسط جهاد کشاورزی، اداره صنعت، و معدن و شبکه بهداشت، پرونده مربوطه به اداره تعزیرات شهرستان ارسال شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: اداره تعزیرات پس از بررسی پرونده‌ها طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به جریمه اصناف متخلف اقدام کنند و همچنین در خصوص برقراری جریمه برای اصناف متخلف، جریمه‌ها به گونه‌ای اعمال شود که حالت بازدارندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تنگستان، گزارش شش ماهه اول سال از وضعیت پرونده‌های متشکله از تخلفات صنوف شهرستان در جلسه آتی ارائه کند.

جذب و توزیع اقلام دولتی

لطفی یاد آور شد: جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص جذب و توزیع اقلام دولتی به صورت مستمر گزارش مکتوب به فرمانداری ارائه کند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به اطلاع رسانی عمومی در خصوص کاهش قیمت کالاها اقدام کند. شهرداران اهرم و آباد در خصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی در شهر به منظور تأمین و عرضه کالاهای عمومی مورد نیاز مردم پیگیری و نتیجه اقدامات در جلسه آتی ارائه کنند.

وی افزود: جلسات کمیته تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار شود و هماهنگی‌های لازم توسط جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان دبیر جلسه صورت پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط