رونمایی از سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز


رونمایی از سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز

شیراز - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر وحید حسینی راه اندازی سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی در دانشگاه را حاصل اندیشه رو به جلو و نوین برشمرد که زمینه ساز خدمتی مؤثر برای نجات جان نوزادان نارس بوده است و از تلاش اساتید پیشکسوت دانشگاه در این زمینه قدردانی کرد.

او با بیان اینکه امسال هفته جهانی شیر مادر با شعار «حمایت از تغذیه با شیر مادر؛ مسؤولیت مشترک» برگزار شد، راه اندازی این سامانه را گامی در راستای تحقق این شعار عنوان کرد و افزود: فعالیت سامانه الکترونیکی شیر مصنوعی از سال ۱۳۹۷ در شیراز به صورت پایلوت آغاز شده و اکنون کوپن‌های کاغذی این سامانه در تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان زیرمجموعه دانشگاه نیز حذف شده و این روند به صورت الکترونیکی در سراسر استان در حال اجراست.

دکتر حسینی با تاکید بر اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر به عنوان یک بنیان مهم برای سلامت فردای جامعه اظهار کرد: با هماهنگی و صرف هزینه‌های مدیریت شده می‌توان بسیاری از نیازها و چالش‌های مربوط به حوزه تغذیه با شیر مادر را حل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تداوم برگزاری نشست‌های مشترک با استفاده از تجارب و دانش اساتید صاحب نظر را راهگشای بسیاری از مسائل و دغدغه‌های این حوزه دانست و با بیان اینکه راه اندازی این سامانه اقدام بزرگی در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است، افزود: این سامانه حاصل تلاش مدیران و کارشناسانی است که با خلوص و صداقت تمام، با چهار سال کار مداوم در راستای تعالی سلامت مادران و کودکان این مرز و بوم تلاش بی وقفه داشته اند.

او با تاکید بر تداوم همکاری و برنامه ریزی مشترک معاونت‌های بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه در راستای توسعه اقدامات اثربخش، ابراز امیدواری کرد تا توسعه این سامانه در سطح استان و کشور، با دستاوردهای مثبتی در سلامت جامعه همراه باشد.

مسؤول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به پیگیری روند گسترش این سامانه الکترونیکی در نشست مشترک هفته گذشته با رئیس سازمان غذا و داروی کشور، از انتخاب این برنامه به عنوان طرح برتر کشوری و برنامه ریزی برای اجرای آن در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا