کاهش مبتلایان انسانی تب مالت در استان مرکزی


کاهش مبتلایان انسانی تب مالت در استان مرکزی

اراک - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از کاهش مبتلایان انسانی تب مالت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن شانقی در دیدار نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت دام و بهداشت عمومی و اقتصاد (اشتغال، تولید، توسعه پایدار و …) افزود: دامپزشکی در خط مقدم مقابله با بیماری‌های مشترک و بیماری‌های دامی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مصرف‌کنندگان از وظایف مهم دامپزشکی است، گزارشی از فعالیت‌های دامپزشکی ارائه و تصریح کرد: نگاه ویژه نمایندگان مجلس به مقوله بهداشت عمومی و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک نیاز است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی کاهش کانون‌های بیماری دام و کنترل بیماری‌های دامی مهم مثل تب برفکی، واکسیناسیون به‌موقع و پوشش مناسب دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را از اقدامات این اداره کل برشمرد.

وی همچنین کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و کاهش مبتلایان انسانی تب مالت را ازجمله دستاوردهای یک سال گذشته دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد.

شانقی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار لازم به‌منظور تأمین واکسن تب برفکی برای روستاهای شهرستان از طریق فرمانداری و دهیاری‌ها و پیگیری مشکلات صدور پروانه‌های دامداری و مرغداری در اسرع وقت به نتیجه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل