80 درصد خانوارهای مازندران از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند


80 درصد خانوارهای مازندران از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند

چالوس- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اجرای طرح فیبر نوری در استان گفت: ۸۰ درصد خانوارها از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عزیزیی پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز پروژه فیبر نوری شهر چالوس با اشاره به اینکه بهره برداری ۸۰ درصد خانوارهای از اینترنت پرسرعت جزو برنامه‌ها است، افزود: این برنامه از تکالیف مهم وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه پروژه فیبر نوری برای اولین بار در سطح استان مازندران و در چالوس اجرا می‌شود، گفت: یکی از پروژه‌های مهم و زیربنای شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود و برای تحقق شبکه ملی اطلاعات باید آزادراه اطلاعاتی ایجاد کنیم.

وی با عنوان اینکه در بخش ارتباطات نیازمند بزرگراه ارتباطی هستیم، اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، شهر هوشمند و اینترنت هوشمند با آزادراه اطلاعاتی محقق می‌شود.

اعزی یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه شبکه ملی ارتباطات صورت گرفت و با قطع و محدودیت اینترنت، در شبکه‌های داخلی خللی ایجاد نشد و این نشان می‌دهد شبکه ملی اطلاعات خوب عمل کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با عنوان اینکه در حوزه ارتباطات روستایی نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، افزود: در حوزه روستایی نیز ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در فاز اول اجرا شد و ۴۰۰ کیلومتر جدید نیز در دست مطالعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج