اقلیت‌های مذهبی در ایران آزادند/ وحدت شیعه و سنی رمز پیروزی است


اقلیت‌های مذهبی در ایران آزادند/ وحدت شیعه و سنی رمز پیروزی است

بجنورد- عالم اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به آزادی تمامی اقلیت‌های مذهبی در ایران، گفت: دشمن با موج سواری رسانه‌ای سعی دارد بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد اما وحدت رمز پیروزی ما است.

عبدالله آخوند خوش نظر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وحدت تنها کلیدی است که به تمام دل‌ها می‌خورد و این موضوع با توسل به راه و سنت محمدی و با توسل به اهل بیت نبی مکرم اسلام حاصل می‌شود.

امام جمعه اهل سنت تازه یاب مانه و سملقان ادامه داد: رسول الله اعظم (ص) به شیعه و سنی، سیاه و سفید، عرب و عجم، فقیر و غنی و تمام آحاد بشریت تعلق دارد و همه پیروان مذاهب اسلامی، به سوی یک قبله واحد نماز می‌گذارند؛ پس با این همه مشترکات که در اصول مذاهب پنج گانه اسلامی وجود دارد، چرا ما باهم متحد نباشیم؟

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) با تأکید بر مسئله وحدت اسلامی فضایی برای همزیستی و تعاون هر چه بیشتر پیروان مذاهب اسلامی ساکن در کشور فراهم آورد.

آخوند خوش منظر تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان سایر مذاهب اسلامی و حتی اقلیت‌های غیر مسلمان در انجام مراسم مذهبی خود آزاد و مورد احترام می‌باشند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی بیان داشت: همبستگی، اتحاد و صمیمیت خوبی بین شیعه و سنی وجود دارد اما استکبار از هیچ گونه حربه و فرصتی برای بروز اختلاف، ایجاد دو دستگی و تنش در جامعه اسلامی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به سخنان وحدت آفرین امام خمینی، افزود: دشمن با شنیدن سخنان امام سعی داشت از راه‌های مختلف با ایجاد درگیری‌های مذهبی و راه انداختن اختلافات در بین مسلمانان به خصوص علمای شیعه و اهل سنت به اهداف شیطیانی خود برسند؛ لذا باید هفته وحدت را قدر بدانیم و با اجرای همایش‌های معنوی و اتحاد آفرین تمامی دسیسه‌های دشمنان میهنمان را خنثی کنیم.

خوش منظر خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که دشمنان ما به بهانه‌های مختلف سعی در ناامن نشان دادن کشورمان دارند و می‌خواهد با موج سواری رسانه‌ای در بین ملت ایران تفرقه ایجاد کرده و درگیری‌های خیابانی کنند، باید وحدت داشته باشیم و اجازه ندهیم نقشه‌های آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب در این کشور عملی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز