اجتماعات مردم در محکوم کردن اغتشاشات نمایشگر وحدت در جامعه است


اجتماعات مردم در محکوم کردن اغتشاشات نمایشگر وحدت در جامعه است

بندرترکمن- روحانی اهل سنت بندرترکمن با بیان این که گلستان سرزمین وحدت و مودت است، گفت: اجتماعات بزرگ شیعه و سنی در کنار هم در محکوم کردن اغتشاشات اخیر نمایانگر وحدت در گلستان است.

آخوند یوسف سخندان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در جامعه اسلامی و حتی نهادهای کوچک‌تر مثل شهر و خانواده موضوع وحدت است، اگر وحدت در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد موفقیت آن جامعه تامین می‌شود.

روحانی اهل سنت بندرترکمن افزود: اگر وحدت در جامعه به هر دلیلی از بین برود پایه‌های جامعه سست شده و نابودی آن جامعه حتمی است.

خطیب اهل سنت با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: در روزهای اخیر گروهی از منافقان و افراد فریب خورده تصمیم داشتند وحدت جامعه را به بهانه واهی دچار تزلزل کنند اما باید هوشیار باشیم و فریب افراد معاند را نخوریم زیرا اولین کسی که از این شرایط دچار ضرر و زیان خواهد شد افراد جامعه هستند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران از اختلاف در کشور استقبال می‌کنند زیرا به اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» اعتقاد دارند و همواره به دنبال فرصت برای ضربه زدن و نفوذ در کشورهای مسلمان هستند.

سخندان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) همواره بر مسئله وحدت تاکید داشتند و آیت الله سیستانی عالم بزرگ اسلام، فرمود: «اهل سنت برادر ما نیستند بلکه تن ما و جان ما هستند»، ما اگر قدر وحدتی که در جامعه است را بدانیم همواره پیروز میدان خواهیم بود.

روحانی برجسته ترکمن با بیان اینکه استان گلستان نمونه بارزی از وحدت جامعه اسلامی و سرزمین برادری است، گفت: اجتماع بزرگی که با حضور علمای شیعه و سنی در مصلی بزرگ گرگان، در حمایت از مدافعان امنیت و محکوم کردن اغتشاشات اخیر برگزار شد، تنها یک نمونه ارزشمند از جلوه وحدت در گلستان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم