طرح توسعه و پیشرفت 110 روستای گلستان بررسی شد


طرح توسعه و پیشرفت 110 روستای گلستان بررسی شد

گرگان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: سند پیشرفت و توسعه ۱۱۰ روستای گلستان بر مبنا روستا و مردم محوری بررسی شده و به عنوان یک الگو و مدل موفق در سطح کشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال محب حسینی عصر جمعه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: سند پیشرفت و توسعه ۱۱۰ روستای گلستان بر مبنا روستا و مردم محوری تدوین شده و به عنوان یک الگو و مدل موفق در سطح کشور مطرح است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: در این طرح‌ها ظرفیت‌هایی مانند صنعت مبلمان در روستای عطاآباد اق قلا، صنعت تولید زعفران در روستای وامنان آزادشهر و غیره بررسی شد.

وی تصریح کرد: از بین ۱۱۰ روستای بررسی شده مشخص شد که ۸۳ روستا قابلیت و ظرفیت‌های بالقوه ای دارند و برنامه‌های توسعه روستایی در این روستا خوب انجام شده اما ۲۷ روستا هم محروم بوده و کمتر توسعه یافته است.

محب حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح مطالعاتی در تمامی هزارو ۵۲ روستا و منطقه و آبادی گلستان غیرممکن بود از ۶۰ دهستان استان گلستان تقاضا کردیم سند توسعه‌ای دهستان خود را با همکاری مشاور انجام داده و برای ما ارسال کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: مطالعات انجام شده در سنوات گذشته در حوزه زیرساخت‌های روستاها بسیار قدیمی و می‌توان گفت حالت آرشیویی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی