600 خانوار عشایر گلستانی از پنل خورشیدی بهره مند شدند


600 خانوار عشایر گلستانی از پنل خورشیدی بهره مند شدند

گرگان- مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: با نصب ۳۰۰ پنل خورشیدی برای عشایر گلستان بیش از ۶۰۰ خانوار از این انرژی پاک برق بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیپوری عصر جمعه در آیین افتتاح هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان، اظهارکرد: با نصب ۳۰۰ پنل خورشیدی برای عشایر گلستان بیش از ۶۰۰ خانوار از این انرژی پاک برق بهره مند شدند.

مدیرکل امور عشایری گلستان افزود: با وجود اینکه عشایر حدود ۱.۵ درصد جمعیت کشور و استان گلستان را تشکیل می‌دهند اما ۲۵ درصد از نیاز مردم به گوشت قرمز را تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات عشایر گلستان کمبود آب شرب بود که با حفر چاه در مراوه تپه و گنبدکاووس بخش اعظمی از این مشکلات حل شد.

نماینده مردم روستای محمدآباد هم گفت: مردم این روستا در راستای کمک به نظام جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ هکتار از مراتع خود را به دولت اهدا کرده و بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی این روستا برای احداث فرودگاه گرگان اهدا شد که در کشور این حرکت بی نظیر است.

عیسی اتراچالی بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که اراضی از طرف مردم به دولت اهدا شده تا برخی از ارگان‌ها و نهادها در این منطقه احداث شود اما متاسفانه اداره کل ورزش و تربیت بدنی اطراف این اراضی را فنس کشیده و اجازه بهره برداری از آن را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استانی حدود چهار هکتار از این اراضی را به خود مردم واگذار و مابقی را برای احداث نهادهای دولتی اقدام کنند تا مردم بعد از ۲۰ سال از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا