صدور سند مالکیت واحدهای روستایی گلستان پایین تر از میانگین کشوری


صدور سند مالکیت واحدهای روستایی گلستان پایین تر از میانگین کشوری

گرگان- استاندار گلستان گفت: شاخص صدور سند مالکیت واحدهای روستایی گلستان ۲۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر جمعه در مراسم متمرکز بهره برداری از پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: پیشرفت روستا محور در گلستان یکی از راهبردهای ما بوده و در یک سال گذشته تلاش کردیم توسعه روستاها را در دستور کار جدی قرار دهیم.

استاندار گلستان افزود: در افق ۱۴۰۴ سند بخشی روستاها و شاخص روستایی مشخص شده و باید با برنامه ریزی های انجام شده بدانیم در چند سال آینده شاخص روستایی ما به چه عددی می‌رسد و چه پروژه‌هایی در دستور کار قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم ضمن جذب منابع ملی و استانی آنها را در مسیر درست هدایت کنیم.

وی در خصوص سند مالکیت واحدهای مسکن روستایی گلستان هم گفت: کارگروهی برای سنددار کردن واحدهای مسکن روستایی متشکل از اداره ثبت اسناد، بنیاد علوی، بنیاد مسکن و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده تا با توجه به اینکه از شاخص کشوری حدود ۲۰ درصد کمتر هستیم، بتوانیم این کسری را جبران کنیم.

زنگانه درباره مسکن اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی هم بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی طی توافقات سه و پنج جانبه اتفاقات خوبی افتاده و توانستیم سهم استان گلستان را در احداث مسکن محرومان افزایش دهیم.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روستاهایی مانند عطاآباد آق قلا در حوزه صنعت مبلمان سازی، وامنان آزادشهر در حوزه صنعت زعفران و محمد آباد گرگان در حوزه استفاده بهینه از آب بندان در راستای توسعه روستایی و غیره الگوها و تجربیات موفقی بوده که می‌توان به روستاهای مشابه با همین ظرفیت‌ها و اقلیم‌ها تعمیم داد.

وی افزود: در این راستا نیاز به پیچیده کردن کارها و فعالیت‌ها نبوده و برای اینکه در زمان صرفه جویی کنیم می‌توانیم به عنوان یک راه میانبر از تجربیات موفق روستاها دیگر استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی