نقش مولد روستاهای خراسان شمالی در اقتصاد استان باید ایفا شود


نقش مولد روستاهای خراسان شمالی در اقتصاد استان باید ایفا شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره جمعیت بالای روستائیان استان، گفت:برای تحقق اقتصاد پایدار، نقش مولد روستاهای خراسان شمالی در اقتصاد استان باید ایفا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر جمعه در همایش روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: توجه به اقتصاد روستا یک رکن اساسی محسوب می‌شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: اقتصاد یک رکن مهم و تعیین کننده برای مهاجرت یا عدم مهاجرت و حاشیه نشینی یا بالعکس است؛ لذا اگر بتوانیم قطب‌های قوی و مستعد در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری را در روستاها شناسایی کنیم، می‌توانیم با استفاده از این پتانسیل‌ها دیگر شاهد مهاجرت نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال کاهش دغدغه‌های روستاییان و عشایر باشیم، افزود: ضروری است تا دغدغه‌های روستاییان و عشایر به ویژه در بخش تأمین آب شرب، تضمین خرید دام و بهداشت را حل کنیم و تحقق این مهم با همدلی و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی متولی میسر می‌شود.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: نقش مولد روستا باید ایفا شود بنابراین توجه به تولیدات روستاها و تحقق اقتصاد آن موجبات برقراری تعادل شده و کشاورزان و دامپروران باید به حق واقعی خود دست یابند.

وی توجه به نیازهای روستاییان و کشاورزان را موجب تحول دانست و گفت: در طرح آمایش سرزمین کشور به پتانسیل و ظرفیت‌های هر منطقه‌ای توجه شده که با برنامه ریزی و نقشه راه در استان زمینه تحول در روستاها را فراهم می‌آوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)