اعتبارات روستایی استان سمنان 63 درصد افزایش یافت


اعتبارات روستایی استان سمنان 63 درصد افزایش یافت

میامی- استاندار سمنان با بیان اینکه اعتبارات روستایی استان ۶۳ درصد افزایش یافته است، گفت: اولویت دولت در روستاها بعد از زیرساخت، اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم روستای محمد آباد میامی و به میزبانی مسجد این روستا، با بیان اینکه میامی از لحاظ مشارکت انتخابات و مشارکت در راهپیمایی‌ها و مسائلی از این دست همواره الگو و پیشگام بوده است، تاکید کرد: خدمات بسیار خوبی در دوران انقلاب اسلامی به روستاها وارد شده که از جمله آنها می‌توان به جاده، برق، درمانگاه و… اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان میامی خوشبختانه تجهیز شده و شاهد هستیم که در دورترین روستاهای ما خدمات بهداشت و درمان، آب، برق و حتی گاز وجود دارد، ابراز کرد: این از برکت انقلاب اسلامی است.

افزایش اعتبارات و توجهات به روستا

استاندار سمنان با بیان اینکه مردم ما جنگ، ترور، تحریم‌ها و … را با همه سختی‌ها پشت سر گذاشتند، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که خدمت رسانی در مناطق محروم صورت می‌گیرد.

هاشمی افزود: با همه این اوصاف هر میزان در بخش‌های عمرانی به روستاها توجه داشتیم، موضوع مهم تولید ثروت در روستاها را مورد غفلت قرار دادیم و این باعث مهاجرت از روستاها شده است لذا باید تاکید کرد که اگر بهترین امکانات زیرساختی و خدمات را بدهیم اما به فکر اشتغال نباشیم، قطعاً روستاهای ما خالی از سکنه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت رئیسی توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، افزود: در سال گذشته ۶۳ درصد اعتبارات عمرانی روستاهای استان را افزایش دادیم و در حوزه ایجاد اشتغال نیز توانستیم موفقیت خوبی را در روستاها داشته باشیم.

اشتغال روستایی

استاندار سمنان با بیان اینکه نگاه خاص و ویژه‌ای را به روستاها به خصوص در زمینه ایجاد اشتغال داریم، ابراز کرد: اشتغال روستاها مانند شهری نیست که زمین بخواهد و نیازمند استعلام و محیط زیست و تخصیص آب و … باشد چرا که بسیاری از مشاغل روستایی مانند بافندگی، دوزندگی، فرش‌بافی، پیراهن دوزی که در روستای محمد آباد به صورت پایلوت اجرا شده و بسیار هم موفق است، نیاز به استعلام ندارد در نتیجه اشتغال در روستا نیازمند تسهیلگری خاص خود است.

هاشمی با بیان اینکه به راحتی می‌توان در روستاها شغل ایجاد کرد و شاهد بود که کمترین آسیب‌های اجتماعی در روستاها وجود خواهد داشت، بیان کرد: امروز بسیاری روستاها مانند روستای محمد آباد و جودانه میامی به کارگاه‌های تولیدی بدل شده و به همین دلیل است که آسیب‌های اجتماعی در این روستاها کاهش یافته و مثلاً شاهد کاهش قابل توجه طلاق هستیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستیم باید موانع تولید را برطرف کنیم، افزود: در بسیاری روستاهای هدف گردشگری فقط فضا برای خوش گذرانی فراهم شده و این فراهم کردن زیرساخت مهاجرت معکوس نیست. ما باید بدانیم که روستاها با تولید عجین است و تولید نیز دامداری و تولید ثروت و کشاورزی و… است. اگر بنا باشد که در روستا دام نباشد دیگر روستا نیست روستا باید برای تولید ثروت باشد و ما موظف هستیم که روستاها را تولید محور کنیم.

اولویت‌های روستاها

استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت ما برای روستاها بعد از زیرساخت ایجاد اشتغال است، گفت: ۶۷۷ میلیارد تومان تبصره ۱۸ اشتغال برای استان مصوب شده که ۹۵ درصد آن پرداخت شده است.

هاشمی از اعطای هشت هزار فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مصوب سفر رئیس جمهور در استان سمنان خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات بانکی نشان می‌دهد نگاه دولت سیزدهم به مقوله تولید، نگاه دقیقی است و اعتقاد داریم که باید زیرساخت‌های تولیدی در روستاها تقویت شود.

به گزارش مهر، روستای محمد آباد در میامی طی یک دهه اخیر به مرکز تولید پیراهن بدل شده و تقریباً می‌توان گفت این روستا جوان بیکار ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان