راه‌اندازی کارخانه سرم سازی کرمانشاه نیازمند30میلیاردتومان اعتبار


راه‌اندازی کارخانه سرم سازی کرمانشاه نیازمند30میلیاردتومان اعتبار

کرمانشاه- مدیرکل صمت استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی کارخانه سرم سازی کرمانشاه نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم فعالیت کارخانه «ایمان سرم» به منظور تأمین سرم مورد نیاز، اظهار کرد: این کارخانه که در شهرستان صحنه واقع شده به دلیل اهمیت بالایی که در تأمین انواع سرم برخورددار است از زمان آغاز شروع به کار تاکنون به لحاظ فیزیکی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه «ایمان سرم» اعتباراتی نیاز است، افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه این کارخانه اما برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات مالی خواهیم بود تا در زمانی کوتاه تکمیل و وارد فاز بهره برداری شود.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بوده تا به همراه تکمیل پروژه سایر مشکلات ارزی پیش رو نیز حل شود.

دارابی با این اینکه کارخانه «ایمان سرم» توانایی و ظرفیت تولید ۱۲ میلیون انواع سرم را دارد، خاطر نشان کرد: طبق محاسبات انجام شده این کار خانه به طور سالانه با میزان ۱۲ میلیون سرم در سال علاوه بر در تأمین سرم مورد نیاز استان بلکه سرم مورد نیاز غرب کشور و سایر درخواست‌های خارج استانی را نیز پاسخگو باشد.

وی به اشتغالزایی کارخانه «ایمان سرم» برای بیش از ۶۰ نفر، ادامه داد: این کارخانه به دلیل نقش مؤثر خود در تأمین سرم مورد نیاز در پی کمبودهای اخیر سرم و نیز ایجاد اشتغال برای افراد توانمند بسیار مورد تاکید استاندار کرمانشاه قرار گرفته است و بر لزوم تسریع در روند بهره‌برداری آن تاکید بسیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!