خستگی و واژگونی خودرو بیشترین عامل تصادفات در استان سمنان است


خستگی و واژگونی خودرو بیشترین عامل تصادفات در استان سمنان است

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه خستگی و واژگونی خودرو بیشترین عامل تصادفات در استان است، گفت: دو سوم کل تصادفات به این عامل مرتبط می‌شود.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تصادفات در استان سمنان دارای عوامل مختلفی است اما بیشترین آن را خستگی و خواب آلودگی سبب می‌شود، بیان کرد: بیش از دو سوم کل تصادفات روی داده در سراسر استان واژگونی بر اثر خستگی بوده است.

وی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی رانندگان سالانه مصدومان و فوتی‌های بسیاری در استان سمنان به جای می‌گذارد، تاکید کرد: تداوم رانندگی با خستگی در محورهای مواصلاتی استان فاجعه‌های زیادی آفریده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه آمار تصادفات استان در سال جاری نیز نشان می‌دهد که حوادث شدید رانندگی عمدتاً بر اثر خواب آلودگی و عدم توان در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است، گفت: بیشتر حوادث شدید استان متأسفانه منجر به فوت یا مصدومیت شدید شده است.

حمیدی با بیان اینکه ۶۴ درصد از مسیر هزار کیلومتری تهران مشهد در استان سمنان است، گفت: این مسیرها به واسطه نداشتن جلوه‌های بصری خسته کننده هستند.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر با هماهنگی دستگاه‌های عضو تلاش داشته در سال‌های اخیر که برای کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات ویژه ای در دستور کار باید، گفت: ایجاد استراحت گاه برای توقف و خستگی رانندگان از جمله این اقدامات است که در کنار رفع نقاط حادثه ساز در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی