600 نوع رنگ طبیعی فرش در چهارمحال و بختیاری احیا شد


600 نوع رنگ طبیعی فرش در چهارمحال و بختیاری احیا شد

شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰۰ رنگ طبیعی مرتبط با تولید فرش در این استان احیا شده است.

سجاد رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از هنرمندان فعال در حوزه فرش‌بافی چهارمحال و بختیاری توانسته ۲ هزار رنگ مرتبط با فرش‌های دستباف را رنگ‌آمیزی کند که از این تعداد ۶۰۰ رنگ احیا شده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هم‌اینک حدود ۳۰ هزار بافنده در ۲ هزار کارگاه فعال هستند.

رستمی مهم‌ترین سبک‌های فرش چهارمحال و بختیاری را شامل شهرکردی، قهفرخی (فرخ‌شهری)، چالشتری، یلمه، گبه و بختیاری اعلام و تصریح کرد: فرش‌های این استان در طرح‌های خشتی، سرو و کاج، لچک ترنج، گل پتو، گل مینا و قاب‌سماوری تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی طراحی، رنگ‌آمیزی، بافت و مصالح مرغوب را از ویژگی‌های اصلی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: سالانه ۲۰۰ هزار مترمربع فرش در این استان بافته می‌شود.

رستمی ۸۰ درصد فرش تولیدی چهارمحال و بختیاری را دارای قابلیت صادراتی اعلام و تأکید کرد: کاربرد رنگ‌های زیبا با استفاده از عصاره گل‌ها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع، انتخاب رنگ، ثبات گیاهی گرم رنگ‌ها، پُرز بلند، دقت در بافت و قیمت مناسب در جهان از دیگر ویژگی‌های فرش دستباف چهارمحال و بختیاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید