صنعت مس و مسگری در استان زنجان پس از سال‌ها رکود احیا شده است


صنعت مس و مسگری در استان زنجان پس از سال‌ها رکود احیا شده است

زنجان-معاون میراث فرهنگی استان زنجان گفت: صنعت مس و مسگری در استان زنجان پس از سال‌ها رکود احیا شده و در دهه‌های گذشته صنعت مس استان دچار افول شده بود ولی امروز احیا شده است.

الناز خدایی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنعت مس استان به صورت چکشی هم تولید می‌شود، گفت: تمام کارگاه‌های بزرگ مسگری زنجان با برندهای ثبت شده فروش مس خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه صنعت مس و مسگری در استان زنجان پس از سال‌ها احیا شده است، ابراز داشت در دهه‌های گذشته صنعت مس استان دچار افول شده بود ولی امروز احیا شده است.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان، با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ صنعتگر در استان بیمه صنایع دستی هستند و در صنعت مسگری همه مسگران بیمه نیستند، ابراز کرد: درصد خیلی کمی از صنایع دستی استان به صورت رسمی صادر می‌شود.

خدایی فرد تاکید کرد: قیمت گذاری مس در کشور انجام می‌شود و همچنین قیمت گذاری مس بین المللی است و در این راستا قیمت مس تحت تاثیر هر دو قیمت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نفر در صنعت مسگری مشغول هستند، افزود: نسبت به سالهای ۹۵و ۹۶ که او اوج صنعت مس در زنجان بود امروز وضعیت فروش پایین‌تر است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ابراز داشت: تمام کارگاه‌های مسگری در استان زنجان فعال هستند و ظرفیت تولید مس در استان کاهش یافته ولی کار گاه مسگری تعطیل شده نداریم.

خدایی فرد بیان داشت: ۸۰۰ واحد تولیدی مسگری در استان زنجان فعال است و تمام این کار گاه‌ها فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بسِ دو مرحله‌ای در غزه