کشف 37 قبضه سلاح در کرمانشاه طی آشوب‌های اخیر


کشف 37 قبضه سلاح در کرمانشاه طی آشوب‌های اخیر

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس همواره در راستای حفظ امنیت گام بر می‌دارد، از کشف ۳۷ قبضه سلاح در کرمانشاه طی آشوب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر جاویدان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ۱۳ مهر و روز نیروی انتظامی، اظهار کرد: شعار نیروی انتظامی امسال پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس نام گذاری شده است و جامعه ما یک جامعه دینی و اخلاقی است و پلیس نیز بر همین اساس و قانون مداری حرکت و رفتار خواهد کرد.

وی افزود: اگر شعار پلیس تحقق پیدا کند آنچه که مردم از پلیس انتظار دارند یعنی تحقق نظم، امنیت و آرامش را به دنبال خواهد داشت و در هفته نیروی انتظامی برنامه‌های مختلفی مانند دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، ارائه خدمات مختلف به مردم و طرح‌های مقابله‌ای اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بحث جمع آوری معتادان متجاهر نیز از مواردی است که همواره در دستور کار پلیس قرار دارد زیرا این افراد چهره شهر را تغییر می‌دهند و سرقت‌هایی را رقم می‌زنند که موجب نارضایتی مردم قرار می‌گیرد.

جاویدان با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در بحث مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات مؤثری را انجام داده است، تصریح کرد: طی روزهای گذشته ۶۰ کلیوگرم مواد مخدر کشف شد که ۲۰ کیلوگرم آن در سه راهی نهاوند و ۲ محموله ۲۰ کیلوگرمی نیز در شهر کرمانشاه توسط پلیس کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کمپ‌های نگه داری معتادان دارای محدودیت‌هایی است، بیان کرد: در سفر رئیس جمهور نیز دستورات لازم ابلاغ شد که پلیس در کنار بهزیستی و شهرداری وظیفه جمع آوری معتادان را برعهده دارد و هم اکنون ظرفیت کمپ ماده ۱۶ در کرمانشاه تکمیل است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان به لحاظ مرزی بودن قاچاق سلاح و مهمات را دارد، گفت: سلاح باید در اختیار افراد دارای صلاحیت مانند نیروهای مسلح و عشایر و… قرار داشته باشد که آسیبی را درپی نداشته باشد اما متأسفانه در قالب کولبری به علت عدم ساماندهی افرادی با پوشش کولبران اقدام به قاچاق سلاح می‌کنند که این مجوزها باطل شد و دولت در حال ساماندهی و نظارت بر موضوع با ارائه طرح جدیدی است.

جاویدان ادامه داد: دشمنان با هدف ناامن کردن و برهم زدن امنیت کشور اقدام به قاچاق سلاح به کشور می‌کنند که مشاهده شد در آشوب‌های اخیر از این سلاح‌های غیرقانونی استفاده شد و برای کشته سازی نیز از آن استفاده کردند.

وی با اشاره به کشف سلاح غیرمجاز در روزهای گذشته و اغتشاشات اخیر، خاطر نشان کرد: ۳۲ قبضه سلاح طی روزهای گذشته که از طریق مرزهای اورامانات وارد کشور شده بود کشف و از باند دیگری پنج قبضه سلاح شامل سه کلت کمری و ۲ اسلحه شکاری کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس خادم مردم است و مردم از به نیروی انتظامی اعتماد دارند، گفت: طی روزهای گذشته مردم در تماس‌هایی با پلیس موارد مشکوکی را به پلیس گزارش دادند که نشان از جایگاه پلیس در بین مردم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی