خدمات لازم به سرعت به حادثه دیدگان زلزله خوی ارائه شود


خدمات لازم به سرعت به حادثه دیدگان زلزله خوی ارائه شود

ارومیه -استاندار آذربایجان غربی بر لزوم تسریع در ارائه خدمات لازم به حادثه دیدگان زلزله امروز چهارشنبه در خوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی اظهار کرد: زمینه سازی برای اسکان آسیب دیدگان سریع از جمله مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی افزود: در روستاهای خسارت دیده باید به سرعت اردوگاه اسکان اضطراری راه اندازی شده و اقلام لازم مورد نیاز نیز در اختیار خسارت دیدگان انجام شود.

معتمدیان با اشاره به لزوم تامین امنیت کامل خسارت دیدگان در روستاها اظهار کرد: در صورت نیاز از ظرفیت بنیاد مسکن بویژه در حوزه ارائه کانکس به خانواده‌هایی که منازل انها آسیب دیده، اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خسارت‌ها باید تا پیش از فصل سرما جبران شود، ادامه داد: تیم‌های ارزیاب هم باید ارزیابی کامل و سریعی از میزان خسارت‌های وارد شده در این زلزله ارائه دهند.

معتمدیان بر ارائه خدمات رایگان درمانی برای حادثه دیدگان تاکید کرد و یادآور شد: در صورت نیاز، نسبت به تامین دارو، پزشک و پرستار از مرکز استان نیز اقدام لازم انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: کمک رسانی به خانه‌های با خسارت بیش از ۵۰ درصد در اولویت کمک رسانی‌ها قرار گیرد.

معتمدیان برقراری کامل ارتباطات در مناطق زلزله زده را مورد تاکید قرار داد و افزود: تیم‌هایی در اولین فرصت ممکن، مستندسازی دقیق از آواربرداری داشته باشند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی