رویداد «صبح تیره رو» در دامغان برگزار می‌شود/ ثبت 20 عزاداری سنتی


رویداد «صبح تیره رو» در دامغان برگزار می‌شود/ ثبت 20 عزاداری سنتی

دامغان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: رویداد «صبح تیره رو» با موضوع معرفی عزاداری سنتی ابا عبدالله الحسین(ع) در دامغان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان و شهرستان دامغان، شناسایی مراسم عزاداری سنتی و مردمی است، تاکید کرد: برای نخستین بار نمایشگاه مراسم عزاداری سنتی در استان سمنان ویژه در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد صبح تیره رو نام دارد، افزود: این نمایشگاه با رویداد تصویری همراه خواهد بود و از شانزدهم تا بیستم مهرماه سال ۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی دامغان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شناسایی و معرفی عزاداری سنتی اباعبدالله (ع) هدف این طرح است، گفت: حوزه هنری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با تبلیغات اسلامی در این رویداد همراه و همکار هستند.

عبدالهی با بیان اینکه ۲۰ آئین سنتی عزاداری محرم دامغان شناسایی آن انجام شد که ۱۶ آئین سنتی عزاداری تصویربرداری و مستند سازی شده است، گفت: آئین‌های سنتی عزاداری محرم دامغان زنده و پویایی دارد که می‌تواند پشتوانه خوبی در بخش روایی خوانی، تاریخی، جامعه شناسی و مردم شناسی و دین شناسی داشته باشد

وی افزود: این آئین‌ها عامل بازدارندگی در کسروی‌های اخلاقی دارد و می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا جامعه شناسی و تربیت فرزندان داشته باشد و ما به دنبال ایجاد بانک آئینی سنتی محرم در شهرستان دامغان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری محرم متفاوت‌تری در شهرستان دامغان داشتیم، تاکید کرد: در محرم ۱۴۰۱ موکب و ایستگاه‌های صلواتی ساماندهی شدند و ۱۲۰ مبلغ در شهر و روستا به کار مبلغی در ایام محرم با رویکرد تحکیم خانواده پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا