ورود 804 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم پزشکی ایلام


ورود 804 دانشجوی جدید به دانشگاه علوم پزشکی ایلام

ایلام-معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ورود تعداد ۸۰۴ دانشجوی جدید به این دانشگاه برای تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر عبدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد ۲۸۹۳ نفر و تعداد اعضای هیئت علمی نیز ۲۱۰ نفر می‌باشد.

وی در رابطه با دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه ابراز داشت: از دانشجویان ورودی جدید امسال، ۵۶۵ دانشجو از طریق کنکور سراسری، ۱۴ دانشجو در رشته‌های دستیاری اطفال و داخلی، ۴۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۳ دانشجوی بین الملل و ۱۵۱ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ایلام ۳۲ رشته تحصیلی دارد، افزود: دانشجویان در رشته‌های دکترای حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی، دکترای تخصصی (phd پژوهشی)، دستیاری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی به تحصیل خواهند پرداخت.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه سه مرکز آموزش عالی سلامت در شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره‌شهر راه‌اندازی گردیده و ۵ رشته به مجموعه رشته‌های تحصیلی دانشگاه نیز اضافه شده است.

وی در ادامه این مبحث گفت: در سال تحصیلی جدید در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دهلران رشته‌های کارشناسی پرستاری، کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و کاردانی بهداشت خانواده و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان آبدانان رشته کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و در مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان دره شهر نیز کاردانی بهداشت خانواده آغاز به کار خواهند کرد.

عبدی تصریح کرد: تمام شرایط برای شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی ایلام فراهم است و کلاسهای آموزشی برقرار و اساتید نیز مشخص شده و آماده تدریس دانشجویان می‌باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه حوزه آموزش دانشگاه با تمام توان و ظرفیت رسالت خود را آغاز کرده، یادآور شد: به طور رسمی از نهم مهرماه کلاسهای آموزشی دانشجویان آغاز شده و عدم حضور دانشجویان سر کلاس‌های آموزشی از سوی معاونت آموزشی پذیرفته نخواهد شد و طبق مقررات با خاطیان برخورد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!