سهم 10 درصدی خراسان رضوی از طرح ملی مسکن


سهم 10 درصدی خراسان رضوی از طرح ملی مسکن

تایباد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: از چهار میلیون مسکن وعده داده شده توسط دولت، چهار صد هزار واحد سهم خراسان رضوی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم قرعه کشی بیش از ۴ هزار زمین طرح ملی مسکن شهرهای زیر ۶۰ هزار نفر خراسان رضوی که در شهرستان تایباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع مسکن از اهمیت بسیار زیادی در معیشت مردم به ویژه در شرایط فعلی برخوردار است و دولت هم وعده ساخت ۴ میلیون واحد را داده است که از این تعداد سهم استان خراسان رضوی ۴۰۰ هزار واحد است.

استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از مؤلفه‌های مهمی که برای استان مورد نظر بود، مشارکت مردم در فرایند ساخت بود؛ طبق بررسی‌های انجام شده مشاهده شد شهرهای زیر یکصد هزار نفر حدود ۶۰ هزار متقاضی وجود دارد، در بخش روستایی نیز ما نزدیک به صد در صد زمین مورد تقاضا را آماده کردیم تا در اختیار مردم قرار دهیم تا با ملاحظات مهندسی اقدام به ساخت واحدها نمایند.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین برای ساخت به مردم هم سرعت ساخت را افزایش خواهد داد و هم مجموعه استان به وظیفه و تعهدی که دارد خواهد رسید، همچنین این واحدها در شهرهایی که امکان تأمین زمین بیشتر وجود داشته بصورت تک واحدی و در شهرهای دارای محدودیت زمین بصورت دو واحدی واگذار می‌شود و این واحدها شکل آپارتمان نخواهند داشت.

نظری با بیان اینکه تأمین زمین مؤلفه بسیار مهمی است که فرایندهای زیادی را باید برای آن طی کرد تا آماده شود، گفت: در خراسان رضوی و همه بخش‌های مربوطه تقریباً نزدیک به صد در صد زمین مورد نیاز آماده شده و عملیات ساخت را چه به صورت متمرکز یا بصورت گروه ساخت آغاز کردیم که به تدریج و طی چند ماه آینده از مرحله واگذاری عبور خواهیم کرد و وارد مرحله کامل ساخت خواهیم شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برای افرادی که خود مالک زمین هستند هم تسهیلات ویژه ای تدارک دیده شده تا آنها نیز برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند. پیش بینی می‌شود بیشترین سهم را از طرح ملی مسکن استان خراسان رضوی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس