کتاب «سلام ساری» منتشر شد


کتاب «سلام ساری» منتشر شد

ساری- کتاب «سلام ساری» به روایت «عباس مهدوی» و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مهدوی نویسنده این کتاب و از فعالان حوزه گردشگری است درباره این کتاب گفت: ساری در سال ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شد. با وجود اهمیت این رویداد و گستردگی و همسایگی کشورهای عضو اکو، بهره لازم از این فرصت برده نشد و نتوانست زمینه ساز رونق گردشگری و شکل گیری زیر ساخت‌ها در این شهر کهن و شمالی باشد.

وی افزود: معرفی داشته‌های ساری به گردشگران داخلی و خارجی، یکی از مهمترین اولویت‌ها بود که باید از سوی مسئولان ستادی و استانی وزارت گردشگری، شهرداری ساری و بخش خصوصی جدی گرفته می‌شد که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت و تولید محتوایی را از این شهر شاهد نبودیم.

مهدوی اظهار داشت: ساری در معادلات گردشگری شهری ناشناخته است و گردشگران با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بومی این شهرستان آشنا نیستند. همین خلأ موجب شد تا داشته‌های این شهرستان مورد بررسی و روایت قرار گیرد.

این فعال گردشگری افزود: در کتاب گردشگری ساری نیازهای گردشگران برای اقامت در این شهر روایت شده و علاوه بر مناطق شهری و روستایی، اقامت و غذا، بازار، بوم گردی، حیات وحش و محیط زیست، موزه‌ها، طبیعت گردی، اماکن و منطق تاریخی، ای ین‌های بومی و ثبت شده ملی و …معرفی شده است.

مهدوی با بیان اینکه روایت انگلیسی این کتاب برای معرفی ساری در ابعاد فرا ملی نیز مورد لحاظ قرار گرفت افزود: در این اثر جاذبه‌هایی نظیر جنگل‌های هیرکانی، راه آهن تاریخی شمال، پناهگاه‌های حیات وحش و پارک ملی کیاسر، ای ین‌های کهن و ریشه دار و آثار تاریخی مغفول مانده که منحصر به فرد هستند و می‌توانند مورد توجه گردشگران خارجی قرار گیرند برای نخستین بار معرفی شده‌اند که تاکنون در معادلات گردشگری مازندران و ساری جایی نداشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان