طرح «نور چشم» همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود


طرح «نور چشم» همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: طرح «نور چشم» همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

احمد شایسته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «نور چشم» در مدارس استان کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح به طور همزمان در سراسر کشور در استان کرمانشاه روز نوزدهم مهرماه با برپایی اقامه نماز ظهر و عصر توسط نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی ولادت پیامبر اکرم (ص)، افزود: اجرای طرح نور چشم و برپایی نماز جماعت با هدف ترویج حدیث نبوی در خصوص نماز در روز سه شنبه نوزدهم مهرماه در مسجد محمد رسول الله شهرک حافظیه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح نور چشم با هدف گسترش اقامه نماز در بین دانش آموزان به عنوان طرحی سراسری اجرا و تعداد یک هزار نفر دانش آموز را در روز معین شده مشارکت داده خواهند شد.

شایسته با بیان اهداف اصلی از طرح نور چشم، خاطر نشان کرد: آموزش و آشنایی با مباحث دینی از جمله آشنایی با انتخاب مراجع تقلید و مسائل مربوط به آن، توجه به اجرای مراسمات مربوط به سن تکلیف دانش آموزان، برگزاری اجلاس‌های نماز و تجلیل از خادمان از جمله اهداف و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این طرح است.

وی تاکید کرد: آموزش و تعلیم خواندن نماز و مسائل دینی به عنوان مهمترین امر در آموزش و پرورش در بازه زمانی سن تکلیف دانش آموزان امری مهم بوده که باید به آن توجه ویژه داشت تا عقاید دینی در بین فرزندان ما همچنان حفظ شود.

شایسته به تربیت دانش آموزان برای در بر پایی اقامه نماز جماعت و پرورش مکبر و موذنین نماز اشاره کرد و افزود: ترویج این امور و فضاسازی برای تشویق دانش آموزان به سوی اقامه نماز با در اختیار داشتن نمازخانه در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان