افزایش بهره‌وری راهکار کاهش مشکلات کم آبی در سمنان است


افزایش بهره‌وری راهکار کاهش مشکلات کم آبی در سمنان است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش بهره‌وری راهکار کاهش مشکلات کم آبی در استان است، گفت: توسعه کشت گلخانه ای و همچنین سیستم های آبیاری نوین یکی از راهکار این مقوله مهم است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی را در زمینه جذب اعتبارات داشتند که می‌تواند به اجرای طرح‌های عمرانی و نیمه تمام منجر شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات استان سمنان کم آبی و تنش آبی است، ابراز کرد: افزایش بهره‌وری راهکار کاهش مشکلات کم آبی در سمنان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه و همچنین سیستم‌های آبیاری نوین یکی از راهکار این مقوله مهم است، بیان کرد: اگر بهره‌وری را به کمک بگیریم می‌توانیم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را وارد مرحله جدیدی کنیم که بتوانیم در مقابله با تنش آبی اقدام عملی صورت دهیم.

هاشمی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری نیازمند برنامه‌ریزی است، گفت: ما در استان نیازمند سند بنیادین بهره‌وری هستیم که در بخش‌های مختلف به کمک ما بیاید برای مثال در کنار مقوله کم آبی، افزایش بهره‌وری در بخش معادن و منابع می‌تواند از خام فروشی تولیدات کمک کند که این خود به اشتغال استان کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسکن ملی نیز، بیان کرد: این طرح در شهرهای شاهرود و سمنان به شکل انبوه‌سازی دنبال می‌شود و آماده واگذاری زمین به مردم هستیم اما مشکل اینجا است که متقاضیان باید واریز مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومانی را داشته باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه واگذاری زمین به صورت گروهی برای ساخت خانه نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: افراد در گروه‌های چند نفره حتی خانوادگی می‌توانند برای مسکن ملی مراجعه کنند که مشکل تأمین زمین در استان نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام