شورای قرآنی در شهرستان های مازندران تشکیل شود


شورای قرآنی در شهرستان های مازندران تشکیل شود

بهشهر- نماینده ولی فقیه در مازندران تشکیل شورای قرآنی را در شهرستان های استان لازم دانست و گفت: حامیان قرآنی ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی دوشنبه شب در محفل انس با قرآن که در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، سالروز شهادت آیت الله شهید هاشمی نژاد را گرامی داشت و گفت: در خانه‌ای که قرآن تلاوت شود فرشتگان به آن نزدیک؛ شیطان دور و برکت زیاد خواهد شد و برعکس، همچنین در هر مکانی که قرآن تلاوت شود آنجا محل حضور فرشتگان است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه خانه ما باید خانه قرآنی باشد، تصریح کرد: صدا و آوای قرآن باید در خانه پیچیده و نماز برپا شود و در روایات و احادیث سفارش شده که مؤمن نباید همه نمازهای خود را در مسجد بخواند نمازهای مستحب را در خانه بخواند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خانه می‌تواند یک جامعه باشد اگر قرآن در آن قرائت شود و یاد خدا در آن متبلور باشد در حالی که شیاطین قرآن بدون جهاد، سیاست و حماسه را تبلیغ می‌کنند، و اگر بتوانند دلشان می‌خواهد قرآن را از مدارس حذف کنند یا اگر هم باشد آیات مربوط به جهاد و شجاعت تدریس نشود.

وی با تاکید بر مدنظر قرار دادن توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری از شهرستان بهشهر با عنوان شهری قرآنی با دارا بودن حدود ۳۰ مؤسسه قرآنی یاد کرد و افزود: در این شهر و شهرستان‌های دیگر باید شورای توسعه قرآن تشکیل شود تا به مدیریت و ساماندهی حامیان قرآن بپردازد و چشم اندازی از آینده قرآنی ترسیم کند چرا که این شورا در ترویج سبک زندگی قرآنی و پیاده کردن توصیه‌های قرآنی مقام معظم رهبری می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان ضمن تقدیر از فعالان قرآنی، اذعان داشت: امیدوارم که همه ما سربازان خوبی برای قرآن و اهل بیت (ع) بوده و امام زمان (عج) و روح بیش از ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر را از خودمان راضی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس