انجام 3000 مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در اردبیل


انجام 3000 مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در اردبیل

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام سه هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری طرح کنترل بازار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه اول اداره کل استاندارد استان اردبیل در سال‌جاری اظهار کرد: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات بر اساس برنامه عملیاتی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری)، در ۶ ماهه اول سال‌جاری تعداد سه هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت و در قالب طرح «طاها» تعداد ۶۳ مورد نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی و مهندسی پزشکی در استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می‌گیرند.

علایی افزود: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع‌آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید