نیمی از کود فسفاته مورد نیاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود


نیمی از کود فسفاته مورد نیاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

بوشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: نیمی از کود فسفاته ساده مورد نیاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی صبح دوشنبه در همایش آموزشی ترویجی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای نقش بسیار مهمی در تولید و عرضه کودهای شیمیایی است.

وی با اشاره به اینکه بوشهر از شرکت‌های مبدا در تأمین و تولید کود است، اضافه کرد: حدود یک میلیون تن کود اوره در استان بوشهر تولید و در سطح کشور توزیع می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید نیمی از کود فسفاته ساده مورد نیاز کشور در استان بوشهر بیان کرد: تأمین و توزیع به موقع انواع کود مورد نیاز کشاورزان را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی به‌دنبال ارتقای استاندارد تولید، کنترل، پایش و رصد کودها، توسعه ناوگان حمل و نقل کودها برای تأمین و توزیع به موقع کود، تأمین به موقع کود مورد نیاز کشت قراردادی گندم و کلزا و اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی را از اولویت‌های مهم عنوان کرد.

عمرانی از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود که کشاورزان خواسته‌های خود را به تولید کنندگان کود کشور مطرح کنند و بدون واسطه به آخرین تکنولوژی کودهای کشور دست پیدا کنند.

وی افزود: عرضه مستقیم کود از سوی کارگزاران سبب می‌شود سبد متعدد غیر یارانه‌ای در کنار کودهای یارانه‌ای ایجاد شود و کشاورزان قدرت انتخاب انواع کودهای مختلف با قیمت حداقلی را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403