110 دستگاه ضدعفونی‌کننده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدیه شد


110 دستگاه ضدعفونی‌کننده به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدیه شد

اصفهان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۱۱۰ دستگاه ضد عفونی کننده در قالب طرح قرار دوازدهم برای استفاده در مراکز درمانی و بهداشتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین بلک ظهر دوشنبه در همایش یاوران وقف، تجلیل و تکریم از اصحاب وقف ضمن قدردانی از همه همکاران و فعالان عرصه وقف در استان اصفهان اظهار داشت: این روزها عده‌ای از ما سوال می‌کنند که آیا مردم هنوز وقف می‌کنند؟ باید بگویم بله وقف می‌کنند و حسابی هم وقف می‌کنند و مردم اصفهان بیش از دیگر مردمان کشور اهل وقف کردن هستند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین سالانه ۱۰۰ وقف جدید در استان اصفهان به ثبت می‌رسد، اضافه کرد: در گذشته افراد در کهنسالی وقف می‌کردند و امروز شاهدیم که جوانان به ثبت وقف روی آورده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته متمولان وقف می‌کردند، ادامه داد: این در حالی است که امروز شاهد حضور معلمانی در اوقاف هستیم که خانه خودشان را وقف می‌کنند و وقف همچنان جاری است.

برای ساخت بقاع هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود

وی با بیان اینکه برای ساخت بقاع هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود، گفت: نیمی از اعتبارات عمرانی از سوی خیران و نیمی دیگر از محل درآمد بقاع متبرکه تأمین می‌شود و بقاع هیچ مزاحمتی برای بیت المال ندارند.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه اوقاف طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی را در حوزه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق انجام داده است، ادامه داد: کشور در زمینه تولید انرژی دچار مشکل است و از این رو درآمدهای اضافی موقوفات و بقاع متبرکه را برای این امر استفاده کرده‌ایم.

راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی با درآمد ۳۷ بقعه

وی ادامه داد: در مجموع از ۳۷ بقعه و موقوفه برای راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی استفاده شده است و درآمد آن مجدد به موقوفات و بقاع بر می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به اجرای برنامه قرار دوازدهم همزمان با آخرین روز دهه وقف در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این برنامه که دوازدهم هر ماه برگزار می‌شود بسته‌های معیشتی، ملزومات تحصیلی و بسته‌های بهداشتی به نیازمندان هدیه می‌شود.

وی افزود: در طرح قرار دوازدهم مهر ماه نیز ۱۱۰ دستگاه ضد عفونی کننده برای استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!