برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در تنگستان عملیاتی می‌شود


برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی در تنگستان عملیاتی می‌شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: برنامه‌های ۱۰ گانه درون سازمانی عفاف و حجاب و ۹ گانه طرح صیانت و حقوق شهروندی فرمانداری تنگستان در سال ۱۴۰۱ تدوین و عملیاتی شود.

احمد لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تاکید دولت مردمی و ابلاغیه وزارت کشور به استانداران و فرمانداران سراسر کشور مبنی بر تشکیل قرار گاه عفاف و حجاب پس از تشکیل قرارگاه استانی عفاف و حجاب استان بوشهر به ریاست استاندار بوشهر فرمانداری تنگستان نیز بر اساس تأکیدات استانداری بوشهر قرار گاه عفاف و حجاب در شهرستان را با حضور اعضای ستاد تشکیل و جلسه برگزار شد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: فرمانداری تنگستان در بازده زمانی ۳ ماه در سال جاری توانست با همکاری و تلاش کارشناسان حوزه اجتماعی و فرهنگی و امور بانوان این فرمانداری برنامه‌های ۱۰ گانه عفاف و حجاب و ۹ گانه طرح صیانت و حقوق شهروندی خود را تهیه و تدوین و عملیاتی کند.

وی افزود: برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی بر اساس دستورالعمل ۱۰ گانه و ۹ گانه حقوق شهروندی ابلاغی از سوی وزارت کشور اجرایی خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در راستای گسترش ترویج فرهنگ عفاف و ححاب در ادارات و تکرم ارباب رجوع نسبت به عملیاتی نمودن فعالیت‌ها و اقدامات درون سازمانی ۱۰ گانه عفاف و حجاب و ۹ گانه حقوق شهروندی اقدام کنند.

لطفی یاد آور شد: پایش و بررسی وضعیت عفاف و حجاب و امور ستادی تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب، آموزش و اقناع سازمانی و اجرای برنامه‌های خدمات فرهنگی، هنری و تبلیغی در ترویج عفاف و حجاب، ارائه خدمات مشاوره‌ای فضاسازی و تبلیغات محیطی، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و هنری، تشویق و ترغیب ارشاد و نظارت و ارزیابی از برنامه‌های ترویج عفاف و حجاب توسط ادارات مربوطه از مراکز و احدهای تابعه را می‌توان از جمله برنامه‌های ۱۰ گانه عفاف و حجاب برشمرد.

فرماندار تنگستان بین کرد: تعیین سیاست‌های راهبردی صیانت از حقوق شهروند، آموزش و توانمند سازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان ارتباطات مردمی و توسعه و خدمات الکترونیکی روان سازی قوانین و مقررات، فضا سازی تبلیغات محلی، تشویق و ترغیب از برنامه‌های ۹ گانه طرح صیانت و حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: جلسات قرار گاه عفاف و حجاب به صورت فعال و مستمر در سال جاری برگزار می‌شود و در حال حاضر برنامه‌های ۱۰ گانه عفاف و حجاب و۹ گانه حقوق شهروندی فرمانداری تنگستان که عملیاتی شده به استانداری بوشهر ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی