گردشگری مذهبی بی رونق است/ تهیه طرح جامع امامزادگان در نوشهر


گردشگری مذهبی بی رونق است/ تهیه طرح جامع امامزادگان در نوشهر

نوشهر- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوشهر، چالوس و کلاردشت ساماندهی بقاع متبرکه و امامزادگان را ضروری دانست و گفت: برای رونق گردشگری مذهبی اقدامی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید رضاپور پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر این که خیران متناسب با نیاز روز جامعه از جمله مسکن، بهداشت و درمان و غیره هزینه کنند، جهاد تبیین و روشنگری را در این حوزه لازم دانست و شمار موقوفات را ۹۹۵ موقوفه ذکر کرد و گفت: دو هزار ۸۳۲ رقبه وجود دارد در حالی که میزان رقبات شناسایی نشده بیش از این میزان است.

وی با بیان اینکه ۱۳۷ موقوفه منطقه دارای درآمد هستند، افزود: از دهه وقف سال قبل دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای ادای نیات واقفان هزینه شده است.

وی با اظهار اینکه ۹۰ درصد موقوفات منطقه به نیت عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) است، افزود: ۴۱ رقبه عرصه و اعیان وقف است و ۹۶ امامزاده تحت پوشش است.

رضاپور رسیدگی و نظارت بر امامزادگان را امری مهم دانست و گفت: ۱۲ امامزاده میراثی با قدمت چند صدساله در منطقه داریم و لزوم رونق گردشگری مذهبی در منطقه احساس می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شناسایی و احیای موقوفات را ضروری دانست و از اجرای طرح امین موقوفات در منطقه خبر داد و گفت: استعلام ادارات درباره زمین وقفی لازم است زیرا بدون حق موقوفه استفاده شخصی از آن مشکل شرعی ایجاد می‌کند.

رضاپور با تاکید بر ساماندهی امامزادگان برای پذیرش زائران و توریست گفت: برای رونق گردشگری مذهبی هیچ اقدامی به عمل نیامده است و خدمات امامزادگان باید معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند سرمایه گذاران خوب در حوزه موقوفات هستیم، گفت: هیچ اعتباری از سوی دولت بر این حوزه داده نمی‌شود و برخی از موقوفات منطقه مخروبه شده است و نیاز به سرمایه گذاری در این بخش احساس می‌شود.

وی شمار مساجد تحت پوشش را ۴۴۰ واحد ذکر کرد و گفت: حکم هیئت‌های امنای توسط اوقاف صادر می‌شود.

رضاپور با اشاره به آغاز کلنگ زنی پروژه مجمع تجاری امامزاده محمد نوشهر با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی گفت: ۶۵۰ میلیون تومان برای ساخت گنبد این آستان مقدس اعتبار در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر