سفر 14 سفیر کشورهای مختلف به مازندران/ جنگل های هیرکانی ممتاز است


سفر 14 سفیر کشورهای مختلف به مازندران/ جنگل های هیرکانی ممتاز است

ساری- استاندار مازندران با اشاره به این که تاکنون سفرای ۱۴ کشور به استان سفر کرده اند، رونق گردشگری را از مهمترین محورهای مذاکرات با آنها بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شنبه شب در حاشیه آئین روز جهانی گردشگری با بیان اینکه زبان گفتگو در گردشگری بین المللی را باید فراگیریم، گفت: با توجه به اهمیت گردشگری باید با گفتمان مناسب در حوزه‌های مختلف تعامل داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه در مازندران بیشتر باید مؤلفه‌های مختلف را مدنظر قرار دهیم، گفت: آنچه که نیاز امروز ما به شمار می‌رود، این است که متناسب با دغدغه‌های فعالان گردشگری عمل کنیم و آنچه که باید بسازیم را پیشنهاد کنیم.

وی گفت: یکی از مسائل ایجاد یاس و ناامیدی است و اگر جامعه‌ای در ناامیدی به سر می‌برد، آن جامعه به توسعه نخواهد رسید و باید گفتمان مناسب برای توسعه گردشگری را ایجاد کنیم.

حسینی پور با اظهار اینکه هنوز نتوانستیم ادبیات متناسب در حوزه گردشگری داشته باشیم، گفت: تا زمانی که هر یک دنبال محکوم کردن دیگری باشیم، گردشگری توسعه نمی‌یابد و باید گفتمان غالبی در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: در این دولت ۱۴ سفیر از کشورهای مختلف به استان سفر کردند و بیشترین مذاکرات با سفرا درباره فرهنگ، مسیر و مقصد گردشگری استان بوده است.

وی با اظهار اینکه موضوع کشاورزی با عنوان گردشگری کشاورزی پیگیری می‌شود، گفت: وقتی تولیدات سفرای مختلف تولیدات گلخانه‌ای دشت را مشاهده کردند، آن را برای بازدید گردشگری بی نظیر توصیف کردند.

حسینی پور موقعیت بندر امیرآباد را ممتاز و عالی توصیف کرد و گفت: سفرای مختلف در بازدید از بندر آن را بی نظیر و ممتاز توصیف کردند و دولت باید با فراهم کردن بسترها زمینه را برای رونق گردشگری فراهم کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بزرگترین همایش بین المللی سرمایه گذاری با محوریت گردشگری در استان برگزار می‌شود، گفت: رشد و توسعه گردشگری سیاست قطعی و مهم استان خواهد بود.

وی با اشاره به به منحصربه فرد بودن جنگل‌های هیرکانی گونه‌های موجود در آن را در جهان بی نظیر دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل