اولویت های پنجگانه گردشگری گلستان را نهایی خواهیم کرد


اولویت های پنجگانه گردشگری گلستان را نهایی خواهیم کرد

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: اجرای مرمت گنبد قابوس، احیای شهر جرجان، دیوار و بافت تاریخی گرگان و طرح آشوراده را به عنوان اولویت های گلستان نهایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می‌کنند و باید از این فرصت بی بدیل استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: اگر می‌خواهیم که گردشگری در گلستان رونق بگیرد باید از روستاها شروع کنیم و با توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در روستا این رویکرد اجرایی خواهد شد.

ساوری افزود: مرمت گنبد قابوس، احیای شهر تاریخی جرجان، دیوار تاریخی گرگان و بافت تاریخی گرگان و همچنین تسریع در اجرای طرح گردشگری آشوراده از اولویت‌ها است.

وی گفت: تاکنون از ظرفیت گردشگری روستاهای گلستان به درستی استفاده نشده که بخشی از این عدم توفیق به سبب نبود برنامه ریزی لازم برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل و بخشی هم به سبب کارشکنی برخی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: روستاهای گلستان با ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در بخش تاریخی، طبیعی و دریایی و بومگردی گرفتار ساز و کارهای زاید اداری هستند در حالی که با رونق گردشگری در این روستاها می‌توان به تکاپوی و رونق مشاغل زیادی در گلستان امیدوار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل