آمار ولادت در استان زنجان کاهش یافته است


آمار ولادت در استان زنجان کاهش یافته است

زنجان-مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ ولادت در استان ثبت شده که این رقم با کاهش ۵.۸ درصدی به ۷ هزار و ۳۰۶ تولد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی شفیعی، شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان طراحی و ابداع صدور شناسنامه شهدا را برعهده داشت که در حال حاضر این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره اینکه سازمان ثبت احوال از زمان انقلاب طرح‌های زیادی را اجرا می‌کند و خدمات در حوزه وقایع چهارگانه را به مردم ارائه می‌دهد، ابراز کرد: صدور شناسنامه ملی غیرقابل جعل، اعطای شمار ملی، تکمیل آرشیو الکترونیکی اسناد و مواردی از این دست از جمله آن‌هاست که سبب شده پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور ایجاد شود و بیش از ۲۰۰ دستگاه به آن متصل هستند و در بستر امن خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در هر ثانیه ۶ هزار استعلام از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور صورت می‌گیرد، بیان کرد: اعتقاد داریم دولت الکترونیک زمانی به منصه ظهور می‌رسد که افرادِ خواهانِ خدماتِ غیرحضوری، قابل شناسایی باشند.

شفیعی در مورد مزایای صدور کارت هوشمند ملی خاطرنشان کرد: حذف مراجعات حضوری، ورود به دولت الکترونیک، تصدیق هویت، امضای دیجیتال، تضمین امنیت اطلاعات افراد و الکترونیکی بودن اثر انگشت از مزایای استفاده از کارت هوشمند ملی بوده که سوء استفاده از آن را به صفر رسانده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای درخواست صدور کارت هوشمند ملی را ثبت کرده اما کارت آن‌ها هنوز چاپ نشده است، عنوان کرد: زمانی که افراد درخواست خود را تکمیل می‌کنند، اطلاعات آن‌ها ثبت شده و با دریافت و ارائه کد رهگیری می‌توانند خدمات لازم را از دستگاه‌ها اخذ کنند.

به ارائه آمار مقایسه‌ای وقایع حیاتی پرداخت و گفت: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ ولادت در استان ثبت شده که این رقم با کاهش ۵.۸ درصدی به ۷ هزار و ۳۰۶ تولد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

این مسئول تعداد وفات در ۶ ماهه نخست امسال را ۲ هزار و ۶۳۶ نفر برشمرد و افزود: در مدت مشابه سال قبل ۳ هزار و ۷۲۹ فوت ثبت شده که این موضوع کاهش ۲۹.۳ درصدی فوتی‌ها را نشان می‌دهد که بخشی از مرگ‌ها ناشی از کرونا بود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۴ هزار و ۲۹۹ ازدواج و یک هزار و ۲ طلاق صورت گرفته که امسال تعداد ازدواج‌ها با کاهش ۱۸.۶ درصدی به رقم ۳ هزار و ۴۹۸ و طلاق نیز با کاهش ۴.۷ درصدی به ۹۵۵ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه استان در میزان حاصل از ثبت ولادت شانزدهم کشور بود، یادآور شد: زنجان در ثبت طلاق در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و میانگین سن ازدواج بار اول برای زوج ۲۷.۴ سال و برای زوجه ۲۲.۶ سال بود.

شفیعی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۲ هزار و ۷۷۱ جلد شناسنامه تعویضی برای افراد بالای ۱۵ سال و ۷ هزار و ۸۴۷ جلد شناسنامه برای افراد زیر ۱۵ صادر شده است و امسال ۸ مورد شناسنامه در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده و سه مورد در مرحله صدور است و در مجموع تا کنون ۷۰ مورد منجر به صدور شناسنامه شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۳ مورد تغییر نام از طریق احکام قضایی و ۳۸۴ مورد از طریق مجوز اداره کل و ۴۰۲ مورد تغییر نام خانوادگی انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید