چهارمحال و بختیاری 120 هزار سالمند دارد


چهارمحال و بختیاری 120 هزار سالمند دارد

شهرکرد_ مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ هزار سالمند در این استان سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری صبح شنبه به‌مناسبت ۹ مهرماه روز جهانی سالمند و سالروز بزرگ‌داشت مقام سالمندان در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این استان با رشد ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان در جایگاه ۱۹ کشور قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۱۰ هزار و ۸۰۰ سالمند در چهارمحال و بختیاری از خدمات بهزیستی استان افزود: شعار امسال روز سالمندان "تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند" است.

نصیری سن سالمندی در بیشتر کشورهای جهان و ایران را ۶۵ سال به بالا اعلام و تصریح کرد: سالمندان سرمایه‌هایی سرشار از تجربه، مهر و محبت هستند که باید علاوه بر تکریم و احترام، از تجربه‌های آنان استفاده شود.

وی حمایت‌های بهزیستی از سالمندان چهارمحال و بختیاری را در سه زمینه نگهداری سالمندان در مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه و ارائه خدمات به سالمندان در منزل دانست و یادآور شد: برای نگهداری سالمندان در مراکز شبانه‌روزی، پس از سپری شدن مراحل قانونی و دستور مقام قضائی پذیرش آن‌ها در خانه‌های سالمندان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مراکز نگهداری روزانه سالمندان استان از صبح تا بعدازظهر به سالمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: مراکز ارائه خدمات سالمندان در منزل، طیف گسترده‌تری از خدمات توانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مداخلات روانشناسی و مددکاری را با حضور در خانه‌های سالمندان ارائه می‌کنند.

نصیری بیان کرد: علاوه بر نگهداری سالمندان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و ارائه خدمات به سالمندان در منزل، سازمان بهزیستی خدمات متنوع دیگری به عموم مردم ارائه می‌دهد که سالمندان هم از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: شورای سالمندان چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون برای خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم