کرمانشاه سومین استان کشور در ثبت آثار تاریخی است


کرمانشاه سومین استان کشور در ثبت آثار تاریخی است

کرمانشاه- معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری و تاریخی، گفت: کرمانشاه سومین استان کشور در ثبت آثار تاریخی است.

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه به عنوان استانی چهار فصل ظرفیت‌های مناسبی در حوزه گردشگری، تاریخی و صنایع دستی داشته که این تنوع کرمانشاه را در دسته غنی‌ترین استان‌ها در حوزه گردشگری قرار داده است.

وی با اشاره به ثبت چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در استان کرمانشاه، افزود: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمانشاه تعداد آثار تاریخی ثبت شده سبب شده تا جایگاه سوم کشوری از آن کرمانشاه باشد و از مجموع آثار ثبت شده ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در این استان به ثبت ملی و ۲ مورد نیز به ثبت جهانی رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲ سال گذشته استان کرمانشاه به دلیل جنگل‌ها، نوع پوشش گیاهی و نیز معماری خاص در بناهای تاریخی خود از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان مقصدی پربازدید و قطب این نوع از گردشگری معرفی شده است.

صابر با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۰ منطقه نمونه گردشگری دارد، خاطر نشان کرد: این استان به دلیل تنوع در نوع پوشش‌های جنگلی و مناطق نمونه در چهار فصل سال آمار بالایی در ثبت این آثار دارد که علاوه بر آن ۱۴ روستا نیز هر ساله به دلیل موقعیت مناسب خود مقصد گردشگران قرار می‌گیرد.

وی کرمانشاه را مانند کشور هندوستان سرزمین تنوع رنگ‌ها و گردشگری دانست و تاکید کرد: این استان از نظر تنوع در غذا، آثار تاریخی، تنوع در قومیت‌ها و طبیعت‌های بکر و امکان گردشگر پذیری بالای خود به کشور هندوستان برای کشور تشبیه شده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه ظرفیتی حدود پنج هزار نفره برای پذیرش گردشگران را فراهم آورده اما به دلیل کمبود برخی امکانات و زیر ساخت‌ها در حوزه حمل و نقل مشکلات پیش روی گردشگری این استان قرار گرفته که نیاز به توجه و رسیدگی بیشتر برای توسعه زیر ساختی خود دارد.

صابر به اجرای برنامه‌های جدید برای بازدید از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهرماه ساعت کار موزهای استان کرمانشاه بر اساس ابلاغیه تا ساعت ۱۷ عصر گردشگر پذیر خواهند بود و در این این دستور کار موزه طاق بستان، بیستون و آناهیتا مشمول اجرای طرح نخواهند بود و تا ساعت ۲۰ پذیرش گردشگر را خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا